Zöldfolyosó épül Csepel és Soroksár között

2021. március 10. 15:43

Tizennégy milliárd forintot szán a dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút megvalósítására a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) forrásaiból a kormány – tudatta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára a Facebook-oldalán.

2021. március 10. 15:43
null

Schneller Domonkos, a miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár azt írta: a Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint egy több mint tíz kilométer hosszú vonalas, azaz keskeny, de hosszú, zöld parkot hoznának létre az évtizedek óta használaton kívüli nagy Burma iparvágány helyén.    

A projekt tartalmazza a régóta várt gyalogos- és kerékpároshidat Csepel és a Molnár-sziget között,

így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot Csepel és Soroksár között – olvasható a bejegyzésben.    

Budapest nem ér véget a Nagykörútnál

A helyettes államtitkár úgy fogalmazott: mint korábban is elmondta,

„Budapest nem ér véget a Nagykörútnál. Na, hát így +vonja el+ a kormány az eu-s forrásokat Budapesttől, így +vérezteti ki+ a fővárost”.    

Schneller Domonkos emlékeztetett, a kerékpáros fejlesztés, amely még 2016-ban indult el a fővárosi, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként.

A beruházást a Városháza új vezetése 2020 júniusában leállította.    

Mivel azonban mind a három érintett kerületi önkormányzat, azaz Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület képviselő-testületi határozatot fogadott el, amelyben a Városháza kihátrálásra ellenére is fontosnak és szükségesnek tartja ezt a beruházást, az európai uniós források tervezésekor sikerült a megvalósításához szükséges pénzt betervezni – írta.   

A fejlesztés uniós támogatást nyert el korábban

A Budapesti Fejlesztési Központ – a helyettes államtitkár posztjáról tájékoztató szerdai közleményében – azt írta: a zöldfolyosó és kerékpárút 23 kilométer hosszúságú összefüggő,

a környező kerületekhez és településrészekhez közvetlen kerékpáros összeköttetést teremt

és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent sok tízezer budapestinek.    

A „Dél-pesti kerékpárosbarát fejlesztések” elnevezésű projekt 2016-ban vissza nem térítendő uniós forrást nyert el, de a fővárosi önkormányzat a projekttől való elállás mellett döntött. A „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút” projekt az előbbi fejlesztést egészítené ki

egy évtizedek óta felhagyott vasúti mellékvonal elhanyagolt területének revitalizációjával,

a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas zöldfolyosó kialakításával – olvasható a közleményben.

(MTI)

Fotó: Schneller Domokos, Facebook

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
jklm
2021. március 10. 21:31
Teri leállította a fejlesztést,a kormány elvette és végrehajtja. Minek is Geri féle önkormányzat? Amit nem tesznek meg, vegyék el tőlük, de a fővárosi büdzsét is csökkenthetsék! Előbb utóbb meg lehet szüntetni a fővárosi közgyűlést és gerit is, úgyis csak bobockodnak.
Csubszi
2021. március 10. 18:28
Kakigeri óccsón megoldaná: egyik autósáv helyett bicikliút, sárga csík fölfestése a Soroksárin!
pollip
2021. március 10. 18:18
A nagy kerékpár barát kell csinálta ezt a tervet . Jó, hogy a kormány a kerületekkel megvalósítja. Zuglóban mi lehet a szociális lakások építésével, amire már felvették az eu-s pénzt?
ThunderDan
2021. március 10. 17:22
Szörnyű ez a kivéreztetés...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!