Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Tizennégy milliárd forintot szán a dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút megvalósítására a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) forrásaiból a kormány – tudatta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára a Facebook-oldalán.
Schneller Domonkos, a miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár azt írta: a Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint egy több mint tíz kilométer hosszú vonalas, azaz keskeny, de hosszú, zöld parkot hoznának létre az évtizedek óta használaton kívüli nagy Burma iparvágány helyén.
így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot Csepel és Soroksár között – olvasható a bejegyzésben.
Budapest nem ér véget a Nagykörútnál
A helyettes államtitkár úgy fogalmazott: mint korábban is elmondta,
„Budapest nem ér véget a Nagykörútnál. Na, hát így +vonja el+ a kormány az eu-s forrásokat Budapesttől, így +vérezteti ki+ a fővárost”.
Schneller Domonkos emlékeztetett, a kerékpáros fejlesztés, amely még 2016-ban indult el a fővárosi, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként.
Mivel azonban mind a három érintett kerületi önkormányzat, azaz Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület képviselő-testületi határozatot fogadott el, amelyben a Városháza kihátrálásra ellenére is fontosnak és szükségesnek tartja ezt a beruházást, az európai uniós források tervezésekor sikerült a megvalósításához szükséges pénzt betervezni – írta.
A fejlesztés uniós támogatást nyert el korábban
A Budapesti Fejlesztési Központ – a helyettes államtitkár posztjáról tájékoztató szerdai közleményében – azt írta: a zöldfolyosó és kerékpárút 23 kilométer hosszúságú összefüggő,
és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent sok tízezer budapestinek.
A „Dél-pesti kerékpárosbarát fejlesztések” elnevezésű projekt 2016-ban vissza nem térítendő uniós forrást nyert el, de a fővárosi önkormányzat a projekttől való elállás mellett döntött. A „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút” projekt az előbbi fejlesztést egészítené ki
a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas zöldfolyosó kialakításával – olvasható a közleményben.
(MTI)
Fotó: Schneller Domokos, Facebook