Azoktól a Facebook-oldalaktól és domainektől, amelyeken újra és újra megosztanak álhíreket, a Facebook elveszi a bevételszerzési és hirdetési lehetőséget, illetve érzékelni fogják elérésük csökkenését is. Ha egy bejegyzést hamisként jelöl meg a külső tényellenőrző partner, a Facebook figyelmezteti a bejegyzés olvasóit és megosztóit erről a tényről. A külső tényellenőrző partnerek azonban nem távolíthatnak el fiókokat vagy oldalakat a Facebookról – emeli ki a közlemény.
„Az álhírek elleni küzdelem olyan felelősség, amelyet komolyan veszünk, ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy megállítsuk az álinformációk terjedését a platformunkon” – mondta a bejelentés kapcsán Sophie Eyears, a Facebook stratégiai partnerfejlesztési menedzsere. Az AFP a Facebook legfontosabb tényellenőrző partnere, amely világszerte számos újságíróval dolgozik együtt – tette hozzá.
A Facebook azt közölte: céljuk ezzel az, hogy javítsák a hírfolyamban megjelenő történetek minőségét és hitelességét. A program keretében a Facebook eltávolítja azokat a fiókokat és tartalmakat, amelyek sértik a Közösségi alapelveket vagy a hirdetési irányelveket, csökkenti az álhírek és a clickbait hamis tartalmak terjesztését, valamint tájékoztatja az embereket azáltal, hogy kontextustba helyezi az előttük megjelenő bejegyzéseket.