„Vajon milyen szakmai jövője lenne egy utasszállító repülőgép pilótájának, ha azokban a percekben kezdene hozzá az utasok ülésrendjének átszervezéséhez, amikor a repülőgép éppen kavargó légörvénybe kerül? Vagy meddig maradhatna kapitány a hajón az, aki akkor rendeli eligazításra a legénységet, amikor ők viharba kerülve, éppen a hatalmas hullámokkal küzdenek. Feltételezem, hogy a hajóskapitányt a tengerbe hajítanák, a pilótát pedig a székéhez kötöznék a landolásig.
A válságkezelésről szóló alapfokú pszichológiai, vezetéstudományi szakkönyvek első fejezetében olvashatunk arról, hogy válság idején a legfontosabb vezetői teendő annak biztosítása, hogy a rendszer stabil maradjon és a lehető legkevesebb változás történjen benne.Az a vezető, aki válság idején kezd hozzá a rendszer gyökeres belső álalakításához, totálisan alkalmatlan a feladatára. Márpedig nálunk éppen ez történik.