Mégsem szavazza meg a Tisza Párt a Karácsony Gergely által javasolt főpolgármester-helyetteseket
Az indoklásból az derül ki, hogy nem Gyurcsány embereivel, a régi baloldali káderekkel van bajuk, hanem azzal, hogy nincs szmsz.
„Budapesten és környékén a közösségi közlekedés a kormány szívügye, hiszen fejlesztésével közelebb jutunk az élhető, tiszta levegőjű, kevesebb dugóval terhelt fővároshoz” – írja Fürjes Balázs.
A kormány folytatja a Budai Fonódó villamoshálózat építését.
„A nagyközönségnek 2016. elején átadott Budai Fonódó villamoshálózat az elmúlt évtized egyik legnagyobb közlekedésfejlesztési sikere” – írja közösségi oldalán fürjes Balázs.
A munkát most a Szent Gellért tértől délre folytatják
A Budai Fonódó villamoshálózat második ütemében a Szent Gellért tértől délre, a Duna partján folytatódik. Kötöttpályás kapcsolathoz jutnak a diákok, hiszen érintett a BME kampusza és az ELTE déli tömbje. Az Infopark is sokkal könnyebben lesz gépjármű nélkül megközelíthető a jövőben, ahogy igaz ez a családok kedvencére, a Kopaszi-gát szabadidős térségére, valamint az épülő új iroda- és lakónegyedre. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.
A BFK online kérdőíves felmérést indít.
„Budapesten és környékén a közösségi közlekedés a kormány szívügye, hiszen fejlesztésével közelebb jutunk az élhető, tiszta levegőjű, kevesebb dugóval terhelt fővároshoz, településekhez” – magyarázza Fürjes.
A kormány, a főpolgármesternek tavaly tett javaslat alapján, 60 milliárd forint értékben vállalja magára további jelentős budapesti városfejlesztések finanszírozását és megvalósítását, így tehermentesítve a fővárosi költségvetést. A Budai Fonódó villamoshálózat továbbfejlesztésén is már ennek jegyében, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) döntése szerint dolgoznak.
A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra lehessen csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonal végig akadálytalan legyen.
„Fontos, hogy az itt élők, a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe tudjuk venni” – írja Fürjes Balázs.