Rossz hír az autósoknak: drasztikus változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk a részleteket!
A Hegyvidéken mégsem lesz ingyenes a parkolás.
Az Index szerint, „ha a parkolóhelyek több mint 70 százaléka állandóan foglalt, joggal tehetnek fizetőssé egy-egy utcát, területet, ahol korábban ingyenes volt a parkolás”.
„Járművet hatósági jelzés, tehát forgalmi rendszám nélkül tilos főútvonalon tárolni, mellékútvonalon – közterület-használati engedély nélkül – legfeljebb tíz napig szabad” – közölte az Indexszel a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI).
A portál tájékoztatása szerint ennek megfelelően a közterületen, szabályos várakozóhelyen elhelyezett, rendszámmal rendelkező gépjármű, „függetlenül attól, hogy lejárt a műszaki engedélye, leeresztettek a kerekei, rossz esztétikai állapotban van, vagy csak hosszabb ideje nem használták, nem szállítható el a közterületről” – teszik hozzá.
Vagyis
a köznapi nyelvben roncsautónak nevezett gépjárművek nem feltétlenül távolíthatóak el a közterületről,
vagy alapoznak meg hatósági intézkedést, tehát hatósági jelzéssel rendelkező, szabályosan elhelyezett jármű korlátlan ideig várakozhat egy adott helyen”.
A roncsautók fizetős övezetté tehetnek egy-egy utcát?
A portál szerint ráadásul a zsúfolt utcákon álló, érvényes műszaki engedéllyel nem rendelkező járműveken hiába gyűlnek a büntetőcédulák. A büntetéseket pedig sokszor be sem fizetik, ami az önkormányzatok számára hivatkozási alapot nyújthat. Merthogy a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény szerint a Forgalomszabályozási eszközként és lakóhelyvédelmi intézkedésként a fizetős parkolás visszaállítását kérhetik a kormánytól.
„Vagyis,
ha a parkolóhelyek több mint 70 százaléka állandóan foglalt, joggal tehetnek fizetőssé egy-egy utcát, területet, ahol korábban ingyenes volt a parkolás”
– írja a portál.
Az eredeti teljes bejegyzést ide kattintva olvashatja el.
Címlapképen: Havat lapátol egy férfi a behavazott XI. kerületi Fadrusz utcában 2019. december 2-án. Fotó: MTI/Soós Lajos