„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Napvilágra került egy jelentés, melyből kiderül, hogy a BKV döntéshozói tudtak a ciprusi offshore-háttérről, és az egyéb gyanús körülményekről.
„Ha Karácsony Gergely továbbra is sunyít, és elutasít minden érdemi vizsgálatot a botrányos buszbérlési tender ügyében, akkor nem lehet más következtetésre jutni, mint hogy Tüttő Kata, a városfejlesztésért felelős helyettese mellett – akinek volt élettársa, Leisztinger Tamás áll a nyertes kamucég mögött – a főpolgármester is tevékeny részese ennek a botrányos ügynek” – mondta a Magyar Nemzetnek Láng Zsolt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője.
Kiemelte, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) sajtóban megjelent belső vizsgálatának tartalma egyértelművé teszi, hogy a kétes buszbérlési ügyletben a közlekedési vállalat és a fővárosi önkormányzat döntéshozói tudatosan, a tényeket ismerve hozták ki a közbeszerzés győztesének az offshore hátterű, „biztonsági kockázatot jelentő” kamucéget májusban.
Láng Zsolt hozzátette, hogy haladéktalanul az offshore hátterű vállalatok ügyének érdemi kivizsgálását kezdeményezik ismét, a meglévő és nem teljesített szerződés felmondásával együtt, továbbá a hiányzó pótlóbuszok mielőbbi beszerzését és forgalomba állítását, mert ezek hiánya a koronavírus-járvány közepén fokozottan veszélyes a budapestiekre.
Karácsony azt mondta, hogy nem kötnek szerződést
Az összesen hat darab busz bérléséről szóló szerződésről már nagy bizonyossággal állítható, hogy „mutyit” takar, ezt pedig még tovább tetézi, hogy Karácsony Gergely is hazugsággal igyekezett elfedni a kamucég körüli botrányt.
majd pedig már azt állította, hogy kötbért követelnek a cégtől a teljesítés elmaradása miatt, ám erre csak az érvényes szerződés adhat lehetőséget.
Ma alapítok egy céget, jövő héten indulok egy 200 milliós tenderen – majd megnyerem
Mint ahogy a Magyar Nemzet korábban utánajárt, a BKV döntéshozóinak tudomást kellett arról szerezniük, hogy a használt, alacsony padlós csuklós autóbuszok bérlésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárására a „legkedvezőbb” ajánlatot benyújtó CR–Facilities Zrt. egy frissen alapított, jogelőd nélküli vállalat. Ez a Magyar Nemzet birtokába került, a fővárosi közlekedési vállalat által készített vizsgálati anyagból derült ki, mint ahogy az is, hogy a BKV felügyelőbizottsága tudatában volt annak, hogy a Leisztingerhez köthető CR–Facilities Zrt. vizsgálata során közepes szintű vállalatbiztonsági kockázatot állapítottak meg, ugyanis a cégnek „a tulajdonosi háttere ismeretlen, referenciái nincsenek, működéséről nincs információ”. A lap számára eljuttatott anyag szerint a BKV-n belül működő Autóbusz- és Trolibusz-üzemeltetési Igazgatóság már 2020 tavaszán, az ajánlattevő CR–Facilities Zrt. felbukkanásakor azonnal átvilágítást kezdeményezett, ugyanis a – 17 millió forint törzstőkével bejegyzett céget – mindösszesen egy héttel azelőtt vezették be a nyilvántartásba, hogy pályáztak volna „egy alsó hangon is 200 millió forint induló tőkét igénylő projektre”.
Ciprusi cég, magyar személyek
A vizsgálat alapján a BKV vezetőinek tudniuk kellett arról is, hogy a CR–Facilitiesnek nincs se telephelye, se fióktelepe, részvényeseiről a cégadatok között nincs információ,
A jelentésből ugyancsak kivehető, hogy a CR–Facilities Zrt.-nek nincs saját honlapja, hirdetései, a cégbejegyzésen kívül nem található róla információ. A jelentés a bizonytalan háttérre utalva arra is felhívta a döntéshozók figyelmét, hogy „feltehető, hogy a CR–Facilities Zrt.-t célzottan erre a közbeszerzésre egy olyan üzleti társaság hozta létre, amely valamilyen okból a háttérben akar maradni”.
A Hír TV Informátor című műsora is több gyanús körülményt fedett fel a pályázó CR–Facilities Zrt.-vel kapcsolatban. A beszerzésen nyertes cég többségi tulajdonosát, a Cratis Ingatlanbefektető Zrt.-t egy ciprusi székhelyű offshore cég, az Agria Holdings birtokolja.
A cég székhelyén az Informátor stábja olyan elérhetőséget kapott a CR–Facilities Zrt.-hez, amely valójában a Cratis egyik tulajdonosa, Dudás Rita telefonszáma, aki rendkívül gyanakvóvá vált, amikor kiderült, hogy a CR–Facilities Zrt. illetékeseit keresik a buszbeszerzések ügyében. Ráadásul a közbeszerzést megnyerő cégnek mindössze egy munkatársa van bejegyezve, s Tóth Erika vecsési lakcímén senki nem nyitott ajtót a stáb megkeresésére.
(Magyar Nemzet)