majd pedig már azt állította, hogy kötbért követelnek a cégtől a teljesítés elmaradása miatt, ám erre csak az érvényes szerződés adhat lehetőséget.
Ma alapítok egy céget, jövő héten indulok egy 200 milliós tenderen – majd megnyerem
Mint ahogy a Magyar Nemzet korábban utánajárt, a BKV döntéshozóinak tudomást kellett arról szerezniük, hogy a használt, alacsony padlós csuklós autóbuszok bérlésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárására a „legkedvezőbb” ajánlatot benyújtó CR–Facilities Zrt. egy frissen alapított, jogelőd nélküli vállalat. Ez a Magyar Nemzet birtokába került, a fővárosi közlekedési vállalat által készített vizsgálati anyagból derült ki, mint ahogy az is, hogy a BKV felügyelőbizottsága tudatában volt annak, hogy a Leisztingerhez köthető CR–Facilities Zrt. vizsgálata során közepes szintű vállalatbiztonsági kockázatot állapítottak meg, ugyanis a cégnek „a tulajdonosi háttere ismeretlen, referenciái nincsenek, működéséről nincs információ”. A lap számára eljuttatott anyag szerint a BKV-n belül működő Autóbusz- és Trolibusz-üzemeltetési Igazgatóság már 2020 tavaszán, az ajánlattevő CR–Facilities Zrt. felbukkanásakor azonnal átvilágítást kezdeményezett, ugyanis a – 17 millió forint törzstőkével bejegyzett céget – mindösszesen egy héttel azelőtt vezették be a nyilvántartásba, hogy pályáztak volna „egy alsó hangon is 200 millió forint induló tőkét igénylő projektre”.
Ciprusi cég, magyar személyek
A vizsgálat alapján a BKV vezetőinek tudniuk kellett arról is, hogy a CR–Facilitiesnek nincs se telephelye, se fióktelepe, részvényeseiről a cégadatok között nincs információ,