„Kétségkívül, ha éltem volna a harmincas években Franciaországban, akkor én is olvastam volna a rendkívül szellemes fasiszta publicisztikát, mert érdekes volt akkoriban, meg a háború alatt is.”
Az írásai céljáról elmondja, hogy a politikai gondolkodására szeretne hatni valakinek. A politikai cselekvésre nem lehet hatni olyan kontinensen, ahol a nézeteihez a „leghalványabb értelemben közelálló politikai erők se léteznek”. Kérdésre hozzáteszi:
vannak olyan kisebb csoportosulások, amelyek vonzóak számára.
„Volt két olyan, amihez közel voltam életemben. Az egyiket úgy hívják most, hogy Alternative Libertaire. Anarchista csoport, amellyel a nyolcvanas években közeli barátságban álltam, ki is adták franciául egy könyvemet, A Szem és a kéz című anarchista traktátust. Nagyon rokonszenves, kiváló gyerekek, kilencven százalékban munkások. Kimerülőben vannak, ma már csak inkább baráti kör. A másik nagyobb szervezet, ma is létezik, a Marx21, német alapítású, trockistának nevezhető szervezet, amely Németországban közel áll a Die Linkéhez, másutt meg önálló” – mondja.
TGM szerint „az utóbbi negyven évben hatalmas világtörténelmi változás következett be. Kétszáz év után megszűnt a szocialista munkásmozgalom, amely a legfontosabb újdonsága volt a világtörténelemnek a francia forradalom óta. Ennek az elpusztítására szövetkeztek mind a polgári demokráciák, mind pedig a fasizmusok, „francia radikálisok és német csendőrök”, ahogy a Kommunista Kiáltvány írja. És sikerült elpusztítani. Ma már kétségtelen, hogy az antikapitalista gondolatnak és a proletariátusnak az a történelmi szövetsége, amely több mint százötven évig kitartott, és amely megváltoztatta a világot (és a gondolkodásunkat), legalább olyan fontos, mint a reformáció meg a fölvilágosodás – ha nem fontosabb.