A Magyar Nemzet közölte: a vesztes vállalat korábban azt is hangoztatta, hogy a birtokukba jutott információk alapján egyértelműen kétséges a CR-Facilities referenciájának valóságtartalma, ami alapján a hamis adatszolgáltatás/nyilatkozattétel miatt ki kellett volna zárni a céget. A kamucég egyébként kizárólag székhellyel rendelkezik, autóbusz-tárolásra alkalmas telephellyel nem, míg a székesfehérvári székhelyű TT&P-nek van megfelelő infrastruktúrája.
Előzmények
A CR-Facilities referencia gyanánt eleve egy másik – svájci – cégnek kiállított ajánlást mutatott be, ami ráadásul nem is buszbérlésről, hanem vásárlásról szólt – írja Magyar Nemzet. Ezen kívül a tendernyertes két nem létező busz alvázszámát is beleírta az ajánlatába. Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább első ránézésre hitelesnek tűnjön az ajánlatuk, hiszen az utóbbiban feltüntetett részletek még a sémarajzban szereplő adatoknak is ellentmondtak – írja a lap. Hangsúlyozták: figyelemre méltó, hogy ennek ellenére a BKV október 30-án aláírta a szerződést a CR-Facilitiesszel.
Karácsony Gergely ellentmondásai
A CR-Facilitiest 2020. május 11-én, vagyis csak egy héttel a pályázati kiírás lezárása előtt alapították meg, ami komoly aggályokat vet fel a cég ISO 9001 tanúsítványával kapcsolatban is, amelyet meglehetősen rendhagyó módon, mindössze négy nap alatt szereztek meg. A Magyar Nemzet szerint a főpolgármester többszörösen ellentmondott önmagának, amikor először azt állította, hogy nem kötnek szerződést, holott az már október 30-án megtörtént. Később Karácsony már azt hangoztatta, hogy kötbért követelnek a cégtől a teljesítés elmaradása miatt, ám ez csak az érvényes szerződés megléte esetében lehetséges.