Szívünk parancsa a haza megvédése
Sem a XIX. századi, sem a XX. századi hősök áldozata nem volt hiábavaló.
Folyamatosan halad a tető új üvegtábláinak beépítése, valamint a pályaudvar Teréz körút és Nyugati tér sarkán található két tornyán a tetőszerkezet felújítása is.
A Nyugati pályaudvar teljes tetőszerkezete felújításának részeként, újabb fontos elemet, a csarnok 13-es vágánya melletti toronytetőt is a helyére emelték – írja közleményében a MÁV. Folyamatosan halad a tető új üvegtábláinak beépítése, valamint a pályaudvar Teréz körút és Nyugati tér sarkán található két tornyán a tetőszerkezet felújítása is. Megkezdődött 18 darab emeletes pénztárkonténer telepítése is. Ezek a munkák ideje alatt, az állomási pénztárak helyett, várhatóan január közepétől vehetők igénybe a Kormányablak mögötti területen.
Kevésbé látványos, ám nagyon fontos része a munkáknak a pályaudvar Teréz körút és Nyugati tér sarkán található négy kistornya tetőszerkezetének bontása. Ezekről az építményekről darabokban, szakaszosan távolítanak el kisebb elemeket, hogy megújulva építsék vissza azokat.
A csarnok felújításán túl, a MÁV 2021. június 19. és július 17. között további korszerűsítéseket, felújításokat végez, hogy színvonalasabb, komfortosabb, tisztább környezet és modernebb utastájékoztató-rendszer fogadja az utazóközönséget a nyár végi újranyitáskor. Hasonlóan a Keletiben tavaly elvégzett korszerűsítéshez,
A pályaudvaron a peront újraaszfaltozzák, a sérült vagy hiányzó üvegeket pótolják, a felületeket graffitimentesítik. Új és felújított, egységes kinézetű padokat, peronbútorokat helyeznek ki. Javítják a márvány- és kőburkolatokat, mellvédeket, lépcsőkorlátokat. A Teréz körút felől rámpa segítségével akadálymentesen lesznek megközelíthetők a pénztárak, a MÁV-START pedig 2021-ben összesen 27 jegykiadó automatát telepít a pályaudvarra. A pálya- és a felsővezeték-hálózaton is végeznek karbantartásokat, korszerűsítéseket. A perontetők fedését és csapadékvíz-csatornáit is cserélni fogják.
A tetőfelújítás során láthatóvá váltak szerkezeti repedések, valamint a csapadékot levezető csatornák súlyos korrodálódásai, amelyek miatt akadálytalanul áztak a falak. Foltszerű javításuk nem jelentene tartós megoldást, ezért a belső falazat teljes, 1210 négyzetméteres területe is megújul. A rejtett műszaki rendellenességek között jelentkezett egy további probléma: a belső lábazati kövek annyira erodáltak, hogy már nem javíthatók, ezért teljes felújításukra is sor kerül 280 négyzetméteren. A csapadékvíz a nyílászárókat is tönkretette, emiatt 77 ablak, ajtó felújítására is szükség van. Azokat újra az eredeti barna színre festik. A felújítási munkák az örökségvédelmi szervezettel egyeztetett módon történnek.
(Nyitókép forrása: MÁV)