Pufajkások, szemkilövetők, mentelmi jog mögé bújó „ügyeletes zsebmessiások”, hahó! Nálatok tényleg soha semminek sincs következménye?
Nagy Ervin írása.
Nem volt érvényes pontja a Karácsonyék által megbízott társaság pályázatának a Magyar Nemzet szerint.
Előzmények: április 28-án a Budapesti Közlekedési Zrt. közbeszerzési eljárást írt ki használt, dízelüzemű, alacsonypadlós, csuklós autóbuszok bérelésére. A buszbérlési pályázatot az a CR-Facilities Zrt. nyerte, amit hét nappal azelőtt alapítottak, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje.
A CR-Facilities egy referenciák és jogelőd nélküli vállalat, egyetlen munkatárssal bejegyezve. Több, off-shore hátterű cég hozta létre a vállalatot, és azokon keresztül Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozik. Leisztinger Tamás az MSZP-s Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes korábbi élettársa.
Karácsony Gergely szerint minden rendben van
A Karácsony Gergely vezette főváros szerint minden rendben volt a BKV botrányos buszbérlési tenderével – írta meg a Magyar Nemzet. Hozzátették: Karácsonyék a kormányt hibáztatják, amiért szerintük nem elég szigorú a közbeszerzési törvény. Közben a tendert megnyerő kamucég szakmai ajánlatából az derül ki, hogy még csak nem is a részükre kiállított referenciával pályáztak. A következő napokban a lap cikksorozatban számol be az offshore-hátterű vállalat pályázatának és működésének részleteiről.
Hasraütésszerűen írtak be adatokat
A Magyar Nemzet szerint a közbeszerzést megnyerő a CR-Facilities Zrt. ellentmondásoktól hemzsegő ajánlatának nem hogy szakmailag értékelhető része nem volt, hanem számos adatot egyszerűen hasraütésszerűen írtak be. A BKV buszbérlési tenderén vesztes Truck-Trailer and Parts Haszongépjármű- és Alkatrész-kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (TT&P) kikérte a CR-Facilities szakmai ajánlatának iratait, amelyek alátámasztják a győztes pályázat érvényességével kapcsolatos kételyeket. Az iratokból egyebek mellett az derült ki, hogy még a referencia sem volt valódi. Azt ugyanis a Volvo Austria GMBH meghatalmazottjaként Walter Punz írta alá, azonban a dokumentációból hiányzott Punz meghatalmazása. Ráadásul az árbevételi és referencia nyilatkozaton két külön jogi személy cégszerű aláírása szerepelt – írják.
Nem is a vállalatnak szólt a referencia
A lap megírta: a CR-Facilities egyszerűen egy olyan referenciát mutathatott be sajátjaként, amely nem is neki szólt. A Volvo Austria ugyanis egy svájci cég számára állította ki azt. Ráadásul a dokumentum szerint a svájci vállalat nem is bérelte, hanem megvásárolta a buszokat.
A lap kérdésére, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros indít-e vizsgálatot a már lassan a filmszatírákat idéző buszbérlési tenderrel kapcsolatban, a Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztálya a következő választ adta: a „BKV felügyelőbizottsága megvizsgálta a beszerzést és semmilyen jogszabálysértést nem tártak fel, a procedúra a közbeszerzési törvénynek megfelelően történt”.
A Magyar Nemzet közölte: a szabálytalanságokkal kapcsolatban Karácsonyék semmilyen problémát nem látnak, hiszen arra hivatkoztak, hogy „a törvényben megszabott feltételeknél szigorúbb előírás amúgy sem támasztható, mert az versenykorlátozás miatt jogszabálysértés lenne”. Álláspontjuk szerint a jelenlegi jogszabályi környezet nem alkalmas az CR-Facilitieshez hasonló kamucégek, és hevenyészett álajánlatok kiszűrésére. Hozzátették: „az említett közbeszerzés során egyébként a legkedvezőbb ár nyert, a törvény szerint az alvállalkozót győztesnek kellett kihirdetni, ezután azonban visszalépett”, s szerintük az adófizetőket így nem érhette kár – írta a Magyar Nemzet.
(Magyar Nemzet)
Kép forrása: Karácsony Gergely Facebook-oldala