„Hihetetlen diszkrimináció” – kiakadtak a szlovákok, hogy a Felvidéken nem szlovákul beszélnek
A magyar kormány diktátorként viselkedik a szlovák szervezet szerint.
Két Fidesz-KDNP-s és egy MSZP-s polgármester állapodott meg.
A Budakeszi út felújítása érdekében összehangolt cselekvésről döntött Budakeszi, a II. kerület és a XII. kerület polgármestere; kérik a kormányzattól egy hatástanulmány elkészítését az út felújításáról, az ehhez kapcsolódó P+R parkolók létesítéséről, valamint a Budakeszit elkerülő út megépítéséről - közölte a Hegyvidéki Önkormányzat szerdán az MTI-vel. A polgármesterek szerdai egyeztetésükön egyetértettek abban, hogy közös érdek az agglomerációs közlekedés megoldása, melynek része, hogy mielőbb elindulhasson a Budakeszi út teljes felújítása, szakaszos buszsáv létesítésével – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Mint írták, az együttműködéshez csatlakozott a Fővárosi Vízművek vezetése is annak érdekében, hogy az út felújításával egy időben az itt húzódó főnyomócsövek cseréje is megvalósulhasson, amelyek meghibásodása az elmúlt időszakban a közlekedésben is több alkalommal jelentős fennakadásokat okozott. A csőtörések megelőzésén túl ezáltal a város vízellátásának biztonsága is tovább növelhető.
Győri Ottilia (Fidesz-KDNP), Budakeszi, Őrsi Gergely (MSZP), a II. kerület, és Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a Hegyvidék polgármestere első lépésként a szerdai egyeztetésen megállapodott abban, hogy kérik a kormányzattól egy hatástanulmány elkészítését a Budakeszi út felújításáról, és az ehhez kapcsolódó P+R parkolók létesítéséről, valamint a Budakeszit elkerülő út megépítéséről. A tanulmány elkészítését a három önkormányzat valamint a Fővárosi Vízművek Zrt. 3-3 millió forinttal támogatná - olvasható a közleményben. A kommünikében kitértek arra is, hogy a Zsámbéki-medence településeiről jelenleg naponta átlagosan 11 ezer autó érkezik a fővárosba, ezek nagy része pedig a II. kerület és a Hegyvidék útjait terhelik. A Budakeszi úti leendő felújítás, a hozzá kapcsolódó fejlesztésekkel ösztönözné a tömegközlekedési eszközök használatát, és jelentősen csökkentené a két fővárosi kerületre háruló terhelést – írták.
(MTI)