A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny immár második alkalommal ad lehetőséget felsőoktatási hallgatóknak, hogy gyakorlati ötleteiket eljuttassák a turizmus meghatározó szakemberei elé – mutat rá a turizmus.com. A tavalyi tapasztalatok alapján a pályázók jobbnál jobb ötletekkel rukkoltak elő, igazi turisztikai karriert akarnak építeni és komolyan számolni kell velük a turizmus jövőjének alakításakor. A verseny kiírói október 15-ig várják azokat a 3 perces kisvideókat, amelyek a kreatív egyetemistákat a turizmus élvonalába repíthetik.
„A koronavírus-járvány az élet valamennyi területét, így a turizmus írott és íratlan szabályait is felülírja. Soha nem volt még olyan nagy szükség a proaktivitásra, mint a jelenlegi helyzetben, amikor új turisztikai trendek születnek, változnak a fogyasztói preferenciák és átrendeződnek a küldőpiacok is” – mondta Zakariás Fruzsina, a Magyar Turisztikai Ügynökség nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója. Somlyai Zoltán, az MTSZA egyik kurátora, a BDPST Zrt. hoteldivíziójának vezetője megerősítette: most van a legnagyobb szüksége a szakmának az innovációkra. A szakember bizakodását fejezte ki, hogy a diákok szürkeállományából olyan értékes ötletek pattanhatnak ki, amelyekből majd új szolgáltatások születhetnek.
„A jó ötlet még nem innováció, akkor válik azzá, amikor termék, szolgáltatás lesz belőle, amit piacra is visznek” – tette hozzá Princzinger Péter, a pályázatot kiíró Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke. A legszebb álmaik megvalósulásaként értékelte, hogy a sajtótájékoztatón szintén részt vevő egyik tavalyi nyertes, a Wineholics ötletét – a szállodai büféétkezések pazarlásának csökkentésére tervezett applikációt – felkarolta egy balatoni négycsillagos szálloda, és jelenleg már egyeztetnek a szoftverfejlesztőkkel, hogyan tudnák beépíteni modulként a szállodákban általánosan használt szoftverekbe.
Szélesebb lehetőségek
Míg tavaly, a pilot verseny kifejezetten a szállodákra fókuszált, idén szélesítették a lehetőségeket és négy kategóriában is várják az innovációs ötleteket, úgymint: szállodaipar-vendéglátás, gyógy- és wellness, aktív turizmus, valamint MICE. A kategóriákon belül további négy területet nyitottak: digitális-, szolgáltatás-, marketing- és zöld innováció, így összesen 16 témában lehet pályázni – sorolta Princzinger.