Reagált az Index Magyar Péter sajtót becsmérlő kijelentéseire
A felvételek alapján elmondható, Magyar Péter nemcsak az embereket és a saját munkatársait nézi le, hanem az újságírókat is.
„Ahogy a hirdetők, úgy mi is egy erős Indexben vagyunk érdekeltek” – mondta el az Indamedia társtulajdonosa a Kreatív Online-nak.
Számít az olvasottság visszaesésére, de nem aggódik hosszú távon a statisztikák miatt Ziegler Gábor, az Indamedia társtulajdonosa, aki a Kreatív kérdéseire válaszolva azt is elmondta, hogy a Gerényi-üggyel kapcsolatban minden megtalálható az igazgatósági jegyzőkönyvekben, illetve árnyalta a képet az Indamedia és az Index közötti pénzügyi helyzetről.
Arra a kérdésre, hogy nagyobb hangsúlyt fognak-e helyezni a közeljövőben az Indamedia-portfólió más elemeire, Ziegler Gábor határozott igennel válaszolt. „Az idei évre egyébként is komoly előrelépést terveztünk több kiadványnál is, például a Feminánál vagy Totalcarnál, azonban az elmúlt hetekben felpörgettük az ezzel kapcsolatos munkát, végül a tervezettnél lényegesen többet fogunk fektetni idén az összes kiadványunkba. Ebből a szempontból az Indamedia-kiadványok a jelenlegi helyzet haszonélvezői lesznek. Ugyanakkor ezek a törekvések nem befolyásolják azt, hogy az Index a legfontosabb kiadvány, amit az Indamedia képvisel.”
A helyzet megoldása az Indexen áll
Az Index.hu Zrt. igazgatótanácsából történő távozását azzal indokolta akkor, hogy a felelőssége és a lehetőségei nem álltak arányban. A Kreatívnak elmondta, hogy több gazdasági kérdésben más utat látott ideálisnak, mint amit az Index bejár. „Amikor az általam ideálisnak gondolt és a valós gazdálkodás között túl nagy lett az eltérés, akkor úgy éreztem, én ezért nem szeretnék a jövőben igazgatósági tagként felelősséget vállalni” – idézte fel.
Az Index olvasottsága a napokban látványosan visszaesett, márpedig a piac az ilyen mértékű kilengéseket nem szokta szeretni. Ziegler szerint a hirdetők felé a teljesítések rendben mennek, ha itt problémák jelentkeznek, akkor ezekre fognak tudni megoldásokat kínálni, ám úgy látja, hogy a helyzet megoldása inkább az Indexen áll.
Van idő rendezni a sorokat
„Ahogy a hirdetők, úgy mi is egy erős Indexben vagyunk érdekeltek. Ennek biztosításához, ha az Index vezetői ezt kérik, akkor természetesen az erőforrásainkat rendelkezésükre bocsátjuk, ahogy ezt folyamatosan jelezzük feléjük.” – mondta. A látogatottság visszaesése szerinte normális, sőt, a „jelenlegi helyzetben ez sokkal jobb teljesítmény a reálisan elvárhatónál. Az a várakozásom, hogy részben a hatalmas HR átalakítás miatt, kisebb részben pedig szezonális okokból a következő hónapban az olvasottság további csökkenése várható, ami ezt követően rendeződik és visszapattan a top szereplők szintjére.”
A mostani számokat Ziegler azzal magyarázta, hogy a július hirdetési szempontból egy kifejezetten gyenge időszak, szezonálisan kevés hirdetővel. „Ez azt jelenti, hogy van idő az Indexnél rendezni a sorokat, stabilizálni a látogatottságot. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy olyan domináns piacvezető lesz az Index olvasottsági szempontból ősszel is, mint a tavaszi Covid-időszakban, de erős látogatottság mellett a sorok rendezése közben is a hírpiac megkerülhetetlen szereplője lesz.”
(Kreatív Online)