„Mi a Tisza Párt Budapest-víziója?” „Van…” – szürreális jelenetek a közgyűlésen (VIDEÓ)
Riportunk a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről.
„A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat” – fogalmazott közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A kormányhatározat értelmében a 2,8 kilométer hosszú, a közúti forgalomtól elválasztva vezetett, kétvágányú villamosvonal legalább 1200 méter hosszban füves pályával épül majd, de a határozat felhívja a figyelmet a meglévő fasorok minél teljesebb megóvására is.
„A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is. Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat. A pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról” – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A munkák tervezését: a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítését, valamint a tervek összehangolását a BKK és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bevonásával a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. végzi majd.
Címlapkép és fotók: Facebook.com/vitezydavid