Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme
2020. július 31. 17:52
„A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat” – fogalmazott közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
2020. július 31. 17:52
p
0
0
23
Mentés
A kormányhatározat értelmében a 2,8 kilométer hosszú, a közúti forgalomtól elválasztva vezetett, kétvágányú villamosvonal legalább 1200 méter hosszban füves pályával épül majd, de a határozat felhívja a figyelmet a meglévő fasorok minél teljesebb megóvására is.
Fotó: Facebook.com/vitezydavid
„A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is. Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat. A pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról” – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Fotó: Facebook.com/vitezydavid
A munkák tervezését: a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítését, valamint a tervek összehangolását a BKK és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bevonásával a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. végzi majd.
Szepesfalvy Anna fideszes képviselő arra is rámutatott, hogy az előző városvezetés „szívós munkával” rendet tartott a város közterületein, parkjaiban, megállókban és az aluljárókban.
Vitézy Dávid úgy látszik nem lát különbséget a Szent István napi rendezvények alatti forgalmi változások és Budapest dilettáns megbénítása vagy épp az értelmetlen lezárások között.
Maga lenne a gyönyör, ha az Üllői úton két sávot a kerékpárosok kapnának, két sávot a gyalogosok, míg egy-egy félsávon csatornákat építenének az evezéshez.
Javában zajlik a MÁV korszerűsítése, a vasút helyzete azonban továbbra is a politikai csatározások egyik terepe. Mennyire hitelesek a kritikák? Van-e már eredménye a fejlesztésnek? Máshol milyen problémákkal küzdenek?
Hosszú ideje vita, vajon a bérlakásokkal, vagy a saját ingatlanhoz jutással lehet igazán segíteni a fiatalokat. A válasz országonként eltérő lehet, de az biztos, hogy anyagilag sokkal hasznosabb egy saját otthon, főleg idős korban, bár a gyermekvállalási kedv szempontjából sem elhanyagolható.
Carragher és Henry is őt méltatta, de Slot is kifejtette a véleményét a jobbhátvédként játszó magyarról.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 23 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
konfucius
2020. augusztus 02. 18:17
Csak egy kérdésem van: Karácsonynak van a projektbe bármilyen beleszólása? Ha nincs, akkor készen is lesz. Ha van, akkor majd legkésőbb '24 után megcsináljuk.
Válasz erre
1
0
OberEnnsinnen
2020. augusztus 01. 14:42
Minden stadion: önazonosságot erősítő momentum - kőből.
Válasz erre
0
1
LAW AND ORDER
2020. augusztus 01. 12:08
És az autósokkal mi lesz?!
Válasz erre
1
1
kunfia
2020. július 31. 22:16
Ki ez a Vitézy,Orbán rokon?
Válasz erre
5
5
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!