Így fog kinézni a Déli Körvasút Közvágóhíd megállóhelye

2020. június 23. 08:36

A fejlesztésnek köszönhetően a vasút sokkal versenyképesebbé válhat, így Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

2020. június 23. 08:36

A Déli Körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között egy, – egyes szakaszokon két – új vágánnyal és három vadonatúj vasúti megállóhellyel bővül. Ha elkészül a bővítés, a Déli körvasúton 10-15 percenként járhatnak majd a vonatok – írja a magyar építők. Az érdi, a budaörsi és a környező budai, vagy akár a kelet-pesti agglomerációból érkezők átszállás nélkül érhetik el nemcsak Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet és az újbudai egyetemvárost, de könnyebben elérhetővé válik a pesti oldal, vagyis a Soroksári út térsége és a Népliget is.

A XI. kerületi Nádorkert a budai fonódó villamoshoz és az Infoparkhoz, a Népliget megállóhely az M3 metró Ecseri úti megállójához és az Üllői úthoz, a Soroksári út környezetében lévő Közvágóhíd megállóhely pedig a dunaparti területekhez, a 2-es villamoshoz és a megújult HÉV-hez teremt közvetlen kapcsolatot. A most induló fejlesztésnek köszönhetően a vasút sokkal versenyképesebbé válhat, így Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

Közvágóhíd megállóhely gerincét a Soroksári út felett átívelő két grandiózus, elegáns alsópályás ívhíd adja. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer meghatározza a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki. Az utascsarnok megállóhely szolgáltatásai a Duna felőli oldalra koncentrálódnak, innen liftek, mozgólépcsők vezetnek a peronokra. Az utascsarnok könnyed, üvegfalakkal határolt, átlátható terében a fő közlekedő szoborszerűen megformált, színes tömege határolja az eltérő használatú zónákat. A hátsó, üzemi traktusba rendezett szolgáltató egységek  a várócsarnokra nyílnak, ennek középpontjában pedig az ügyfélközpont áll majd.

A megállóhely területén az utasokat két középperon szolgálja ki, összesen négy vágánnyal. A vágányok hossza lehetőséget biztosít a távolsági vonatok megállítására is. Bár a fő utascsarnok és utasváró létesítmények a Soroksári út nyugati oldalán helyezkednek el, közel a Müpához, a villamosokhoz és a távlatban itt megvalósuló földalatti HÉV-megállóhelyhez, a peronok a Soroksári út keleti oldaláról is megközelíthetőek.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
fogas paduc
2020. június 23. 15:38
Majd a Kari Geri megfúrja, s a kormányra fogja fogni.
Mich
2020. június 23. 13:28
Ezt Karigeri építi? Ja nem.
bunko_jobbos
2020. június 23. 10:16
Száz éve nem épült annyi minden, mint mostanában. Ez óriási mérföldkő lesz, mert TÉNYLEG vonattal fognak bejárni dolgozni Pestre a vidékiek. De hogy sikerül ezt úgy eladni az idiótáknak, hogy pusztul az ország, nem értem. Pontosabban értem én: nem számítanak a tények, csak a marketing. Sokan azt mondják, hogy ezek EU-s pénzek. Nem teljesen. De a szociknak is megvolt a lehetőségük, hogy erre kérjék a pénzt, de ők szökőkutakra kérték. Még egy gondolat: sokan mondogatják, hogy Románia már utolért minket. Ez nem igaz, de tényleg jól felzárkóztak sok mutatóban. Kíváncsi vagyok, hogy most, mikor jönnek az EU-s pénzek, mi infrastruktúrát építünk belőle, ők meg nem tudom, mire költik. Majd ha nem jönnek, nagyon fog hiányopzni. Korszerű nagyvárosokhoz korszerű vasúti közlekedés kell.
balbako_
2020. június 23. 09:10
Kivéreztetik Budapestet - vagy nem? (ezt nem mondja le Karigeri?) Nem kell kórház, nem kell Liget projekt, nem kell színház, de kell 40 levitézlett rabló meg a sleppje.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!