Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A fejlesztésnek köszönhetően a vasút sokkal versenyképesebbé válhat, így Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.
A Déli Körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között egy, – egyes szakaszokon két – új vágánnyal és három vadonatúj vasúti megállóhellyel bővül. Ha elkészül a bővítés, a Déli körvasúton 10-15 percenként járhatnak majd a vonatok – írja a magyar építők. Az érdi, a budaörsi és a környező budai, vagy akár a kelet-pesti agglomerációból érkezők átszállás nélkül érhetik el nemcsak Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet és az újbudai egyetemvárost, de könnyebben elérhetővé válik a pesti oldal, vagyis a Soroksári út térsége és a Népliget is.
A XI. kerületi Nádorkert a budai fonódó villamoshoz és az Infoparkhoz, a Népliget megállóhely az M3 metró Ecseri úti megállójához és az Üllői úthoz, a Soroksári út környezetében lévő Közvágóhíd megállóhely pedig a dunaparti területekhez, a 2-es villamoshoz és a megújult HÉV-hez teremt közvetlen kapcsolatot. A most induló fejlesztésnek köszönhetően a vasút sokkal versenyképesebbé válhat, így Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.
Közvágóhíd megállóhely gerincét a Soroksári út felett átívelő két grandiózus, elegáns alsópályás ívhíd adja. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer meghatározza a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki. Az utascsarnok megállóhely szolgáltatásai a Duna felőli oldalra koncentrálódnak, innen liftek, mozgólépcsők vezetnek a peronokra. Az utascsarnok könnyed, üvegfalakkal határolt, átlátható terében a fő közlekedő szoborszerűen megformált, színes tömege határolja az eltérő használatú zónákat. A hátsó, üzemi traktusba rendezett szolgáltató egységek a várócsarnokra nyílnak, ennek középpontjában pedig az ügyfélközpont áll majd.
A megállóhely területén az utasokat két középperon szolgálja ki, összesen négy vágánnyal. A vágányok hossza lehetőséget biztosít a távolsági vonatok megállítására is. Bár a fő utascsarnok és utasváró létesítmények a Soroksári út nyugati oldalán helyezkednek el, közel a Müpához, a villamosokhoz és a távlatban itt megvalósuló földalatti HÉV-megállóhelyhez, a peronok a Soroksári út keleti oldaláról is megközelíthetőek.