Egy Magyar Pétert kiszolgáló közmédiának sem tudnék örülni
Magyar Péter nehezen tűri a kritikát az élő interjúszituációkban, és ez nem sok jót jelez előre a sajtóval való kapcsolatában.
Új applikáció támogatná a bérlést, a szivacstömlős helyett fújt gumi és okoslakat kerülne a kerékpárokra.
Teljesen megújul jövőre a Mol Bubi közbringarendszer: új mobilapplikáció bevezetése, könnyebben tekerhető kerékpárok, valamint a többszintű árazás és a rugalmasabb használat bevezetése is a tervek között szerepel – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a BKK és a főváros úgy döntött, hogy a hosszú távú célok eléréséért és a költséghatékonyságért új alapokra helyezi a közbringarendszer üzemeltetését 2021-től. A cél, hogy még többen kerékpározzanak Budapesten és a Mol Bubi a főváros közösségi közlekedésének ténylegesen részévé váljon. Azt írták: a fejlesztési szándékot a névadó szponzor, a Mol is üdvözölte, a cég továbbra is aktív partnere kíván lenni a budapesti közbringarendszernek. Közölték, a közbringarendszer a következő hónapokban átfogó technológiai megújításon megy keresztül.
A tervek szerint 2021-től új applikáció támogatná a bérlést, a műszaki fejlesztések során az eddigi szivacstömlős helyett fújt gumi és okoslakat kerülne a kerékpárokra. Mindemellett a szolgáltatás díjrendszere is teljes egészében megújulna, hogy a közösségi közlekedési bérlettel rendelkezők különleges kedvezménnyel vehessék igénybe a szolgáltatást – olvasható a közleményben. Mint írták, a közbringarendszer 2014-es bevezetése alapjaiban járult hozzá a kerékpározás, mint városi közlekedési forma népszerűsítéséhez és elfogadtatásához. Máig 2071 almazöld kerékpár állt forgalomba a város 157 különböző pontján. A koronavírus-járvány miatt március 15-től átmenetileg jelképes, havi 100 forintos összegért lehet használni a fővárosi közbringarendszert. A döntésnek köszönhetően az utóbbi hónapokban javultak a mutatók, mára a regisztrált felhasználók száma átlépte a százezret.
Bár a járványveszély miatt drasztikusan visszaesett a forgalom Budapesten, jelentősen többen használták a közbringarendszert, ami azt bizonyítja, hogy van igény a városi kerékpározásra – olvasható a kommünikében.
(MTI)