Pályázatot írtak ki Budapest grafikai arculatának továbbfejlesztésére

2020. április 02. 12:34

A pályázatra főként szakirányú művészeti felsőoktatásban tanuló hallgatók, illetve a tervezőgrafikát hivatásszerűen folytató szakemberek jelentkezését várják.

2020. április 02. 12:34

Nyílt pályázatot hirdetett Budapest meglévő grafikai arculatának továbbfejlesztésére, illetve kiegészítésére a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA). A pályázatra főként szakirányú művészeti felsőoktatásban tanuló hallgatók, illetve a tervezőgrafikát hivatásszerűen folytató szakemberek jelentkezését várják – közölte a BVA csütörtökön az MTI-vel.

Budapestnek néhány évvel ezelőtt készült új arculata – emlékeztet a kiírás –, a pályázatnak ezért nem célja annak teljes lecserélése, inkább továbbfejlesztése, hogy frissebb, a digitális világra jobban alkalmazható, sokféle funkcióhoz jól illeszkedő, rugalmasan alkalmazható vizuális rendszer jöjjön létre. A pályázatra ezért a jelenleg érvényes színeket és formákat alapul vevő koncepciókat várnak.

Mivel a Fővárosi Önkormányzat több tucat saját céggel rendelkezik, a kiíró célja, hogy létrejöjjön egy a városhoz köthető ernyődizájn. A BVA egy moduláris dizájnkészlet bevezetését tervezi, amelynek segítségével a főváros tulajdonában álló cégek és kommunikációs felületek olyan arculatot kapnak, amelyről azonnal felismerhető, hogy budapesti kötődésű entitásokról van szó, ám a színek és formák variálhatósága lehetőséget ad az egyes cégeknek saját, egyéni arculatra. Így a különböző szervezetek megjelenése egymásra reflektál majd, koherens módon támogatva a közös fővárosi brandet - fogalmazza meg a pályázók feladatát a kiíró. A pályázat benyújtásának határideje április 28.; egy pályázó több alternatív tervet is beküldhet, külön-külön dokumentumban.

A beadott, érvényes koncepciókat május 5-ig értékeli a szakmai zsűri, melynek tagjai Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője, Bérczi Linda, a Budapest Art Week alapítója, Gellért Emese, a MEMO Communications kreatívja, Pál Zsombor, a Kreatív magazin főszerkesztője, Faix Csaba, a BVA és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője, valamint Kerpel-Fronius Gábor okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes. A zsűri által legjobbnak ítélt pályamunka nettó 850 ezer forint díjazásban részesül.

Összesen 59 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2020. április 03. 07:53
Ahem. Ez is a program része volt, ugye? Valami balfasz samesznak pénzt kell adni és ez a fedősztori.
bpe
2020. április 03. 04:43
BUDAPEST Lerí gyáva meseostya
robipecs
2020. április 02. 18:31
Ez várható volt, hiszen túl jellegzetes a dizájn, és sehol egy gender, szivárványos zászló, vagy valami. Most majd lesz. Annak idején Demszky idejében is az volt. A 444 már pár nappal az októberi választás után is ezen aggódott: https://444.hu/2019/10/27/megmarad-e-a-tarlos-zaszlo-budapest-lobogojanak
harcimarci
2020. április 02. 16:49
Az új címer nem jelent új minőséget a városnak. Később sem lesz általa több turista, vagyis több bevétel, jelen helyzetben pedig nem lesz jobb a tömegközlekedés, nem lesz több maszk vagy kevesebb megbetegedés. Akkor most miért is erre költ a Főváros? A címer pályázati pénzből hány lélegeztetőgépet lehetne venni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!