Karácsony megbízta magát a sebességcsökkentéssel

2020. április 30. 18:16

A kampányban még „a főutak kivételével” tervezte a sebességcsökkentést, most mégis az „50 km/h feletti legnagyobb megengedett sebességgel érintett útszakaszoknál” kezdi a főpolgármester.

2020. április 30. 18:16

„A Fővárosi Közgyűlés felkéri a főpolgármestert, hogy – az érintett kerületi polgármesterek egyetértésével, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és az érintett közszolgáltató társaságok bevonásával – dolgozzon ki és valósítson meg Budapest különböző területeinek sajátosságaihoz igazodó, közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási célokat szolgáló mintaprojekteket egyes kisebb területeken, különösen az 50 km/h feletti legnagyobb megengedett sebességgel érintett útszakaszok, valamint lakóövezeti utcák sebességcsökkentése (…) tekintetében” – olvasható a Fővárosi Közgyűlés 404/2020. (IV. 29.) határozatában.

A dokumentum kapcsán azonban felmerül a kérdés, hogy miért a főpolgármester-választási kampány során tervezett programmal ellentétes javaslatot fogadott el, majd bízta meg annak megvalósításával saját magát – a Fővárosi Közgyűlés feladat- és hatáskörében eljárva – Karácsony Gergely.

Hiszen őszi programjában még „a főutak kivételével” tervezte bevezetni a sebességcsökkentést:

Mindesetre az, hogy a főutakkal mi a főpolgármester terve, a fent említett határozatból tehát kiderül. Kérdés, mi lesz a „labdázó gyerekeket a lakóutcákba!” elképzeléssel.

Összesen 90 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BőröndÖdön
2020. május 01. 13:39
Leporolta a Pista bá anyagát,semmi sem lesz belőle...
duzur
2020. május 01. 09:16
Böven van már nemzetközi tapasztalat, mégha el is térnek egymástól a városok adottságai. Vagyis van böven honnan meríteni alkalmas megoldásokat. Meggyözödésem, hogy lehet ugy kialakítani a paramétereket, hogy a lehetö legjobb összhang alakuljon ki. És remélem, hogy vannak annyira fontosak azok is akik minden évben belehalnak az utcai közlekedésbe, mint a Corona vírus áldozatai...
Bati59
2020. május 01. 08:06
De vajon mi motiválhatta ezt a látszólag háborodott elmére valló előterjesztést? Várom rá az ötleteket. Talán a rossz populizmus? Talán az idősek és alacsony egzisztenciájúak szavazatára apellál -- ők nyilván nem autóval járnak. Vagy az életszerűtlen és ezért betarthatatlan korlátozásokat megszegők bírságaiból származó bevétel? A cinkosoknak és csókosoknak persze méltányossági alapon el lehet majd engedni a büntetést, a többiekkel pedig miért ne lehetne kibabrálni, különösen a politikai ellenfelekkel.
Bati59
2020. május 01. 08:05
Amikor levizsgáztam autóvezetésből, a megengedett sebesség lakott területen 60 km/óra volt. És miközben a technika minden határon túl fejlődik, a sebességhatárok pedig egyre csak csökkennek. Ez a folyamatos visszafejlődés meglehetősen szégyenletes! NEM SZABAD EZZEL MEGALKUDNUNK! A sebesség nem valami huligánság, hanem a közlekedés hatékonyságának legfőbb mutatója. A drága időnket nem az úton döcögve kellene eltöltenünk, hanem hasznos tevékenységekkel. A legegyszerűbb persze tiltani. Ahhoz nem kell kreativitás. Ha 0 sebességgel megy az autó, akkor nem büdösít, és nem okoz balesetet. De hát nem efelé kellene haladnunk, hanem bővíteni, korszerűsíteni az úthálózatot az autópark növekedését követve! Sajnos ez már nem olyan egyszerű, mert ezen komolyan dolgozni kellene, ami már büdös a "tisztelt" fővárosi vezetésnek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!