Miért életveszélyes, amit Magyar Péter művelt? Így látja a szakértő!
A Tisza Párt elnökének meg kell tanulni, hogy a nemzetbiztonságnál nem lehet fontosabb a népszerűség-hajhászás – hangsúlyozta Horváth József.
Nem kell matematikai definíciókat tanulniuk az alsósoknak, középiskolában pedig kimaradnak a tananyagból a logaritmusos egyenletek, újdonságként viszont a matekórák részévé válnak a logikai és pénzügyi játékok – sok egyéb mellett ilyen változásokat hoz az ősztől életbe lépő új tantervi szabályozás a matematikaoktatásban.
„A szakértő alsó tagozaton a leglényegesebb változások között említette, hogy teljesen kikerült a követelményekből a definíciók ismerete. A hangsúly inkább a konkrétumokhoz kapcsolódó megértésre és a cselekvő tapasztalatszerzése került, mert az elvonatkoztatások elvégzésére ebben az életkorban még nem elég érettek a diákok. – Alapelvként kimondható, hogy a számfogalom pontos kimunkálását, a mérés gyakorlati kivitelezését, a geometriai tevékenységeket nélkülözhetetlennek tartjuk a felső tagozatos továbblépéshez. Szintén kiemelt feladatnak tekintettük a tanulók önálló alkotó és problémamegoldó gondolkodásra nevelését – fűzte hozzá Csapodi Csaba. Felső tagozaton ugyancsak azzal a szándékkal alakították át a tananyagot, hogy elvont fogalmak, definíciók, tételek ismerete és számonkérése helyett a gyakorlatban megtapasztalható problémák jelenjenek meg. Előtérbe kerül tehát a játékos felfedezés.
Markáns változások figyelhetők meg a középiskolai évfolyamokon is. Ebben a szakaszban jelentősen csökken a tananyag, kifejezett cél volt, hogy a mindenkinek kötelező minimumkövetelményekből elhagyják a túlságosan absztrakt, a mindennapi élettől, tapasztalástól távol álló ismereteket. Ennek értelmében kikerültek a tananyagból például az abszolút értékes egyenletek, a valós számok halmazán értelmezett trigonometrikus függvények, a logaritmusos egyenletek és a vektorok skaláris szorzata is. A szakértő hangsúlyozta ugyanakkor, hogy ezek az ismeretek továbbra is fontosak, de azt javasolják, hogy inkább csak a matematika iránt fogékonyabb, a matematikával többet foglalkozó, műszaki, természettudományos, gazdasági irányban továbbtanuló diákoknak írják elő ezeket. A jelenlegi követelményekhez képest újdonság, hogy a középiskolában kötelező elemként jelenik meg egyes tételek bizonyítása”.