Igazi dalos pacsirta lett Magyar Péter a kamerák kereszttüzében (VIDEÓ)
Aztán hátat fordított és elsétált.
Csak 2019-ben 169 évnyi videótartalmat töltöttek fel a Pornhubra. A pornográf tartalmak mára a popkultúra és a fiatal korosztály mindennapjainak részeivé váltak: elhallgatni és eltüntetni nem lehet őket, a nyíltság és a magyarázás sokkal inkább segíti a dolgok helyén kezelését.
Akik nem mozognak otthonosan ezen a sikamlós terepen, azok számára talán a legegyszerűbb, ha azt mondjuk: a Pornhub a pornó YouTube-ja. Ebből egyértelmű, hogy a legnagyobbról és a legnépszerűbbről van szó. A Pornhub szikár adatai és számai mögött pedig ott rejlik országok, nemzetek, az egész világ valódi állapota is.
2019-ben 42 milliárd alkalommal jártak ezen az oldalon, ez nagyjából napi 115 millió látogatást jelent. Egy év alatt 6,83 millió videót töltöttek fel, amik 169 évnyi mennyiségnek felelnek meg.
Ez azt jelenti, hogy ha valaki most elkezdené sorra nézni a csak 2019-ben feltöltött videókat, akkor azzal a 2189-es esztendőben végezne – ha erre ember képes lenne. Ha az oldal által lebonyolított 6697 petabyte adatátvitelt merevlemezekre írnánk, akkor 100 kilométeres hegyet alkotnának és egészen a világűr határáig érne a „pornótorony”. Akik szeretik a hasonlóan furcsa „Gondoltad volna?” jellegű összehasonlításokat, azok itt aranybányára lelhetnek.
Magyarországról nem sok egyedi konkrétumot találunk, csupán annyit, hogy hazánkban a leszbikus tartalmak a legnépszerűbbek. Ami talán a legérdekesebb a nemek aránya mellett (a felhasználók majdnem 70%-a férfi), az a fogyasztók korosztályonkénti megoszlása. A 25 és 34 év közöttiek a legnagyobb fogyasztók (36%), utána a 18 és 24 közöttiek (25%).
Itt értünk el a legkritikusabb ponthoz, a fiatalabb generációkhoz. Az ő fogyasztási szokásaikról nem áll rendelkezésünkre statisztika. Írhatnék a 18 év alattiak általános szocializációjáról, a digitális valósághoz való teljesen más viszonyukról, de inkább egyszerűbb oldalról közelítem meg a kérdést. Ők egy olyan Magyarországon nőnek fel, ahol az utóbbi idők legnagyobb társadalmi megmozdulását az internetadó belengetése okozta, és teljesen természetes számukra a világháló használata.
Lehet jönni azzal, hogy régen minden jobb volt, az internet mindent elront, mindenki csak az okostelefonját nyomogatja, nincsenek kint a gyerekek a szabadban és egyéb unalmas féligazságok. A lényeg, hogy olyan fiatalokról van szó, akik előbb találkoznak a szexualitás virtuális és gyakran hazug megjelenéseivel, mint annak természetes, emberi, valóságos formáival. Mondhatjuk: ez olyan mintha valaki a Halálos iramban-filmek alapján akarna megtanulni vezetni.
Arra, hogy mennyire mainstreammé vált a pornófogyasztás, ékes bizonyíték, hogy a különböző korosztályokat foglalkoztató események, tevékenységek visszaköszönnek a Pornhub felméréseiben is.
Tavaly az egyik legnépszerűbb keresés az a Stormy Daniels művésznevű nő volt, aki állítása szerint viszonyt folytatott Donald Trump amerikai elnökkel. A második helyezett pedig a Fortnite nevű játék lett, amelynek pornográf változata feltehetően nem a játék létezéséről sem tudó idősebb generációkat érdekelte.
A számítógépes játékok tematikája idén is megjelent a statisztikákban, az Apex Legends az előkelő 8. helyen végzett a legmeghatározóbb keresések között. Emellett a közösségi média hatása is egyre erősebben érezhető: ugyanezen a listán a 4. helyen szerepel Belle Delphine, aki az Instagramon vált rendkívül népszerűvé. Ezután hozta létre Pornhub-fiókját és töltötte fel a különböző, egyébként nem pornográf tartalmú videóit. A Belle Delphine-felhajtás valószínűleg akkor érte el csúcspontját, amikor az egyébként Mary-Belle Kirchner névre hallgató 20 éves hölgy a fürdővizét kezdte el árulni 30 dollárért.
Akarja-e valaki vagy sem:
Az oldal gyakran már a közösségi médiához hasonlóan funkcionál, a kommentszekció legviccesebb hozzászólásai mémként terjednek tovább.
A Pornhub pedig rendkívül ügyesen reflektál erre a sikerre: a környezetvédelem kapcsán például egy szeméttel teli tengerparton forgattak le egy jelenetet az egyik legnépszerűbb amatőr párral. A humor faktort is kiválóan aknázzák ki, április elsején az egész felületen a Cornhub logo volt látható, a videók között pedig a kukoricával (corn) kapcsolatos dokumentum jellegű anyagokat tekinthet meg a látogató.
Lényegében már nem létezik éles határ a pornográfia és az internetes kultúra egyéb szegmensei között, a mindennapok részévé váltak ezek a tartalmak, nem keltenek többé megütközést.
Emiatt illúzió azt gondolni, hogy a gyerekeket könnyen meg lehet óvni ezektől a hatásoktól. Megmosolyogtató szülői hozzáállás az, amikor kiállnak azért, hogy az általános iskolákban és gimnáziumokban ne beszéljenek a pornográfiáról egy felvilágosító vagy családtervezést érintő óra keretein belül (már a megnevezés is vita tárgya). Attól félnek, hogy a gyerek hirtelen észbe kap, hogy hűha, ilyen is létezik és pornófogyasztóvá válik. A tapasztalat ezzel szemben az, hogy amennyiben okostelefonnal rendelkezik egy fiatal fiú, akkor alig van arra esély, hogy nem találkozott még pornográf tartalmakkal.
a nyíltság, az ismertetés és a magyarázás sokkal inkább, hogy tisztában legyenek vele: nem a valósághoz kerülnek ezzel közelebb, hanem függőségeknek és pótcselekvéseknek válhatnak a rabjaivá.
A pornográfiát már nem lehet kiszűrni a közösségi médiából, a hirdetésekből vagy leválasztani a viccportálokról: a virtuális világunk szerves részévé vált. Azoknak pedig, akik ebben nőnek fel, szükségük van arra, hogy meghallják: ez nem a szexualitás valósága.