Népszava: Egyre többet ülünk a budapesti dugókban

2020. január 27. 07:41

Budapest lakossága tovább csökkent, míg Pest megyéé tovább nőtt.

2020. január 27. 07:41

Majdnem egy hetet, egészen pontosan 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban egy átlagos budapesti közlekedő, amivel Budapest a 30. helyen áll a több mint kétszáz világvárost tartalmazó listán. Ez negatív tendenciát jelent, ugyanis 2017-hez viszonyítva 11 százalékkal nőtt a dugóban eltöltött idő – derült ki az Inrix kutatóintézet jelentésére hivatkozva a Népszava.

A lap portálján közölt adatok szerint az európai városok közül Róma áll „a legjobban”, messze a legmagasabb értékkel, ugyanis ott 272 órát várakoztak a forgalom feltorlódása miatt, míg a második helyezett Dublinban 246, az első kettőnél sokkal nagyobb Párizsban „csupán” 237, míg Londonban 227 óra volt a dugóban eltöltött órák száma. A világranglista élére a kolumbiai Bogotá került, ahol 276 óra volt ez a 2018-as adat. Egy évvel korábban még Moszkva állt az élen, de a legújabb listán az orosz főváros visszacsúszott a 10. helyre.

A napilap szerint a magyar főváros romló statisztikáit magyarázhatja, hogy egyre többen költöznek az agglomerációba, akiknek egy jó része különböző okokból nem használja a tömegközlekedést, vagyis autóval jár Budapestre. Ezt alátámasztj a Népszava szerint az is, hogy a 2018-as összesítés szerint Pest megye népessége egy Budakeszi méretű kisváros lakosságával, majdnem 15 ezer fővel nőtt egy év alatt. A KSH adatai szerint Szigetszentmiklós, Érd és Csömör a legnépszerűbb a kiköltözők között. Eközben Budapesten majdnem hatezer fővel laktak kevesebben tavalyelőtt, mint egy évvel korábban. Mindez azt is jelenti, hogy a kiköltözőknél is többen érkeztek Pest megyébe az ország más tájairól.

A napilap azt is közli: felmérések szerint a fővároson belüli személygépkocsi-közlekedés csaknem felét a Budapesten kívül lakók autói adják. A fővárosba naponta körülbelül 330 000 személygépkocsi lép be, és mintegy százezer indul befelé a külső kerületekből. Ráadásul hat év alatt, 2012 és 2018 között Budapesten is nagyjából 94 ezerrel nőtt a személyautók száma, ami szintén jelentősen megdobja a dugóban töltött órák számát.

(Mandiner)

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Lombi
2020. január 27. 09:57
Jó, jó. Érthető. De karigeri ezt megoldja a facebookról nem? Vagy nem? Vagy nem. Inkább nem.
Öreg
2020. január 27. 09:45
A helyzetelemzés hiányos! Bár sokan kiköltöznek - ami érthető- a környékre, ezalatt közülük is sokan megtartják a lakásaikat és kiadják albérlőknek, akik nem is biztos, hogy bejelentkeznek, de nagyrészt itt élnek /itt a munkahely!/ Meg kell nézni, hogy a szegénység olyan mértékű lett, hogy ha későn megy haza / mondjuk a Gazdagréti lakótelepre/ nagyon nehezen talál parkoló helyet! Bizony, a kétlaki munkásnak /építőipar például/ haza kell vinnie hétvégére az autóját vidékre /vagy a határon túlra!/ ha már egyszer tellik rá!
Szerintem
2020. január 27. 09:35
"egyre többen költöznek az agglomerációba, akiknek egy jó része különböző okokból nem használja a tömegközlekedést, vagyis autóval jár Budapestre' -------- Igen, ez az elszegényedés biztos jele. Az éhezés ülteti autóba őket.
AKissLaci
2020. január 27. 09:21
"Népszava: Egyre többet ülünk a budapesti dugókban" Még többet kellene ülnötök egy orosz börtönben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!