Nem lehet tovább sűríteni a 4-es metrót

2020. január 03. 18:32

Nincs elég metró.

2020. január 03. 18:32

Amióta 2014-ben elindult, a 4-es metró csaknem meguplázta utasszámát, most már naponta 190 ezren használják a legújabb budapesti metróvonalat – írja a Világgazdaságra hivatkozva az IHO. A vonalra eredetileg 15 Alstom metrószerelvényt vásárolt a BKK, amikből 13-at adnak forgalomba csúcsidőben. A 4-es metró így csúcsidőben 2:30 percenként közlekedik, viszont a jelenlegi járműállománnyal ezt már nehezen lehetne tovább sűríteni. 

A Világgazdaság által megkérdezett szakmai szervezetek között nincs egyetértés abban, hogy hogyan lehetne javítani ezen a helyzeten. A Metróért Egyesület szerint nem megoldható, hogy a 2-es vonalról irányítsanak át hasonló típusú metrószerelvényeket, míg a VEKE szerint kisebb átalakításokkal típusazonossá tehetők a két vonalon közlekedő vonatok. A további járműbeszerzéseket viszont így sem lehet majd elkerülni.

Összesen 79 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lynx
2020. január 04. 11:28
A hír az kellene legyen, hogy nem épül új metró szakasz. Budapest közlekedése az összeomlás szélén, az utak nem győzik az autókat, a vonatok, villamosok, buszok az utasokat. Kevés a híd, a parkoló, az út. Kedves Főpolgármester úr, mik a tervei? Sétálunk, sétálunk, egy kis dombra lecsücsülünk?
szajnyalogatoviktor
2020. január 03. 22:48
par eve meg a mandi is okadta a szart demszky ellen, hogy felesleges a 4-es metro. most meg kiderul, hogy tulzsufolt..
annamanna
2020. január 03. 22:48
"Mindössze egyetlen gyalogos halt meg gázolásban Norvégia fővárosában, Oslóban az elmúlt egy évben - írja az Aftenposten. A lap statisztikái szerint 1975-ben még 41 halálos áldozata volt a közúti gázolásoknak, de az elmúlt években ez a szám folyamatosan csökkent. A hatalmas csökkenésnek az az oka, hogy Oslo belvárosából egy új rendelet alapján kitiltották az autós forgalmat, korlátozták a sebességet, illetve egyre több ember jár biciklivel, a bicikliutak pedig élesen elkülönülnek az autós forgalomtól. (...) Ezzel szemben Magyarországon országosan naponta három gázolás történik a zebrákon, havonta pedig egy ebből halállal is végződik - derül ki az Országos Rendőr-Főkapitányság statisztikájából. 2018-ban 1079 embert gázoltak el zebrán, 2019-ben pedig novemberig több mint 800-at, amiből 29 halálos kimenetelű volt." https://444.hu/2020/01/03/a-joleti-norvegiaban-meg-gazolasban-sem-lehet-meghalni
Akitlosz
2020. január 03. 22:01
Na akkor összegezve, sok értelmük nincsen a metróvonalaknak, ha nincsenek hozzájuk megfelelő szerelvények megfelelő számban. Miért nem gyártatnak a Rábával, ha már így egyik külföldi sem válik be? Ha meg ennyire sok a pénz, akkor vehetnének német szerelvényeket. Az jó drága, de legalább beválna.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!