Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Nincs elég metró.
Amióta 2014-ben elindult, a 4-es metró csaknem meguplázta utasszámát, most már naponta 190 ezren használják a legújabb budapesti metróvonalat – írja a Világgazdaságra hivatkozva az IHO. A vonalra eredetileg 15 Alstom metrószerelvényt vásárolt a BKK, amikből 13-at adnak forgalomba csúcsidőben. A 4-es metró így csúcsidőben 2:30 percenként közlekedik, viszont a jelenlegi járműállománnyal ezt már nehezen lehetne tovább sűríteni.
A Világgazdaság által megkérdezett szakmai szervezetek között nincs egyetértés abban, hogy hogyan lehetne javítani ezen a helyzeten. A Metróért Egyesület szerint nem megoldható, hogy a 2-es vonalról irányítsanak át hasonló típusú metrószerelvényeket, míg a VEKE szerint kisebb átalakításokkal típusazonossá tehetők a két vonalon közlekedő vonatok. A további járműbeszerzéseket viszont így sem lehet majd elkerülni.