A most bejelentett beruházás tovább növeli a magyar gazdaság exportteljesítményét, megerősíti Magyarország fellegvár szerepét az új autóipari korszakban, megélhetést ad újabb 150 családnak és további keresletet fog támasztani a kis- és közepes vállalkozások termékei, szolgáltatásai iránt – sorolta. Közölte, a beruházás még szorosabbra fűzi a német gazdasági kapcsolatokat. Németország továbbra is a legnagyobb beruházó Magyarországon, hatezer német vállalat több mint 300 ezer magyar embernek ad munkát. A kereskedelmi kapcsolatok sorra döntik a rekordokat, várhatóan így lesz idén is, hiszen az export már az első nyolc hónapban meghaladta a 20 milliárd eurót – jelezte.
Megjegyezte, hogy megdőlt a beruházási rekord is, október végig 1504 milliárd forintnyi beruházás érkezett Magyarországra, több, mint tavaly egész évben, a 62 nagy beruházásból 12 Németországból érkezett. A beruházás helyszínéül szolgáló Vas megyében az év első kilenc hónapjában 4,3 százalékkal nőtt az ipari termelés, meghaladva az 1000 milliárd forintot. A munkanélküliség a megyében a 2010-es 11,5 százalékról mostanra 2,5 százalékra süllyedt – ismertette Szijjártó Péter, hozzátéve, arra számítanak, hogy Vas megye továbbra is az ország gazdaságának egyik motorja lesz.
Szigeti Tibor elmondta, hogy a Schaeffler-csoport családi tulajdonú vállalat, ipari és autóipari beszállítóként több mint 50 országban mintegy 170 vállalata működik. Stratégiájában négy fókuszterületet – környezetbarát hajtóművek, városi mobilitás, városok közötti mobilitás, energialánc – jelölt meg.
A vállalat nyolc fő stratégiai pillért határozott meg, ezek közé tartozik az Ipar 4.0, a digitalizáció és az elektromobilitás. Megjegyezte, utóbbi terület nem számít újdonságnak, hiszen több mint 10 éve foglalkoznak új hajtásláncok fejlesztésével az e-mobilitás területén.
Arról, hogy szerintük várhatóan hogyan alakul majd az elektromos járművek piaca, elmondta: a Schaeffler gyorsított forgatókönyvet dolgozott ki, amely azt feltételezi, hogy 2030-ban a mostani termelésszám mellett az összes autó 30 százaléka tisztán elektromos, 40 százaléka hibrid lesz, és csupán 30 százaléka lesz kizárólag belső égésű motorral kialakítva.