„Mit akar Orbán Viktortól? Nevetségessé akarja tenni magát?” – Schmidt Mária kőkemény kritikát fogalmazott meg Magyar Péterről! (VIDEÓ)
A Terror Háza Múzeum főigazgatója szerint soha nem fog létrejönni egy Orbán Viktor–Magyar Péter-vita.
Családbarát vállalkozásokat díjaztak a Három királyfi, három királylány mozgalom gáláján.
Már dolgozik a második családvédelmi akcióterv előkészítésén a kormány, amelynek célja, hogy a lehető legtöbb eszközzel segítse a fiatalok életkezdését, a családalapítást és a gyerekvállalást – mondta a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára szerda este Budapesten.
Orbán Balázs a Három királyfi, három királylány mozgalom által odaítélt Az év családbarát vállalata 2019 díjak átadásán elmondta, a kormány eddig is számos olyan intézkedést hozott, amely a családalapítást és a gyermekvállalást segíti. „Számunkra a gyermek az első” – hangsúlyozta. Hozzátette: 2017-ben bevezették a családi adórendszert, megduplázták a kétgyermekes családok adókedvezményét. Elindították az otthonteremtési programot és bevezették a gyed extrát. Orbán Balázs közölte: szeptember végéig 117 ezer család igényelte a családi otthonteremtési kedvezményt (csok). Ez – az átlagos gyerekszámmal kalkulálva – csaknem félmillió embert jelent – mutatott rá. A babaváró támogatást csaknem 48 ezer pár igényelte összesen 356 milliárd forint értékben, az autóvásárlási támogatást 19 ezren kérték, több mint 4 milliárd forint értékben.
Orbán Balázs kiemelte azt is, hogy a 2020-as büdzsé a családok költségvetése lesz. A családok támogatása csaknem 2228 milliárd forintra nő, így mintegy 2,5-szerese a 2010-es összegnek. Hangsúlyozta azt is, a kormányzati szándék mellett a cél eléréséhez partnerekre van szükség a piaci szektorban. Ezért is fontos, hogy ne csak a szavak szintjén emlékezzünk meg azokról a cégekről, amelyek valóban tettek azért, hogy alkalmazottjaik könnyebben alapíthassanak családot – tette hozzá államtitkár.
Skrabski Fruzsina, a mozgalom elnöke arról beszélt, hogy „a családbarátság nem kéne, hogy csoda legyen”, mindenki olyan munkahelyen szeretne dolgozni, ahol otthon maradhat a beteg gyermekével és elmehet nyugodtan nyaralni a családjával. Ezek az alapvető igények magától értetődőnek tűnnek, mégis nagyon kevés cég tartja tiszteletben – mondta, hozzátéve, hogy a gálán megjelent cégek ezek közé tartoznak.
Az év családbarát vállalata 2019 címet egy reklámügynökség és két bank nyerte el. A címet kisvállalati kategóriában a McCann Erickson Budapest reklámügynökség kapta személyes élethelyzetekre szabott támogatási rendszeréért. Középvállalati kategóriában a Commerzbank Zrt. nyerte el családokat segítő innovatív intézkedéseiért, amelyek része a karácsonyi bevásárlások idején adott egész napos gyermekfelügyelet és a visszatérő kismamáknak biztosított próbamunka lehetősége. Nagyvállalati kategóriában a Citi Magyarország részesült elismerésben a gyermektől a nagyszülőkig mindenkit megszólító, személyre szabott intézkedéscsomagja kialakításáért.
A gálán a fődíjak mellett átadták a Családbarát vállalat címeket is. Az elismerést olyan cégek kapják meg, amelyek már régóta elöl járnak a családbarát gyakorlatok megvalósításában, illetve előző években már részesültek Az év családbarát vállalata díjban. Külön szakmai kiemelést kapott a Diageo és a Philip Morris cég, amelyeknél a gyermek születése után a szülők extra szabadságot vehetnek igénybe.
A Kopp Mária által 2009-ben alapított Három királyfi, három királylány mozgalom a kitüntetéseket 2013 óta adományozza olyan cégeknek, amelyek a munka és a magánélet egyensúlyának támogatásával hozzájárulnak a családbarát szemlélet erősítéséhez, megkönnyítve ezzel a gyermekvállalást.
(MTI)