Orbán Balázs kiemelte azt is, hogy a 2020-as büdzsé a családok költségvetése lesz. A családok támogatása csaknem 2228 milliárd forintra nő, így mintegy 2,5-szerese a 2010-es összegnek. Hangsúlyozta azt is, a kormányzati szándék mellett a cél eléréséhez partnerekre van szükség a piaci szektorban. Ezért is fontos, hogy ne csak a szavak szintjén emlékezzünk meg azokról a cégekről, amelyek valóban tettek azért, hogy alkalmazottjaik könnyebben alapíthassanak családot – tette hozzá államtitkár.
Skrabski Fruzsina, a mozgalom elnöke arról beszélt, hogy „a családbarátság nem kéne, hogy csoda legyen”, mindenki olyan munkahelyen szeretne dolgozni, ahol otthon maradhat a beteg gyermekével és elmehet nyugodtan nyaralni a családjával. Ezek az alapvető igények magától értetődőnek tűnnek, mégis nagyon kevés cég tartja tiszteletben – mondta, hozzátéve, hogy a gálán megjelent cégek ezek közé tartoznak.
Az év családbarát vállalata 2019 címet egy reklámügynökség és két bank nyerte el. A címet kisvállalati kategóriában a McCann Erickson Budapest reklámügynökség kapta személyes élethelyzetekre szabott támogatási rendszeréért. Középvállalati kategóriában a Commerzbank Zrt. nyerte el családokat segítő innovatív intézkedéseiért, amelyek része a karácsonyi bevásárlások idején adott egész napos gyermekfelügyelet és a visszatérő kismamáknak biztosított próbamunka lehetősége. Nagyvállalati kategóriában a Citi Magyarország részesült elismerésben a gyermektől a nagyszülőkig mindenkit megszólító, személyre szabott intézkedéscsomagja kialakításáért.