A versenyzők különböző tartalmú ötletekkel jelentkeztek, de ami döntően közös volt ezekben az elképzelésekben, hogy szeretnék az egyetem polgárait, köztük a hallgatókat, oktatókat, kutatókat, dolgozókat közelebb hozni egymáshoz, hogy jobban működjön közöttük a kommunikáció. Nagyon sok egészen innovatív technológiai ötletet hallhattunk, az igény mindegyik mögött ugyanaz:egységes platformot teremteni a jelenleg szétágazó, a képzéshez, rendezvényekhez és egyéb információátadáshoz kapcsolódó online felületek között. Több olyan javaslatot hallottunk, ami új közösségi terek létrehozására irányult a campuson belül, az első helyezést elért pályamunka is erről szólt.
Egy olyan önszerveződő hallgatói centrumot mutattak be a versenyzők, amely az NKE minden hallgatója számára nyitott,
ahol a diákok beszélgethetnek, közösen tanulhatnak, dolgozhatnak projektjeiken. Az elképzelés szerint ez a hely kulturális térként és kávézóként is funkcionálna, este koncerteken és előadásokon vehetnének részt az egyetem diákjai.
A verseny közelebb hozta egymáshoz az NKE különböző szakjain tanuló hallgatókat. Mennyire valósul meg az együttműködés a különböző képzések közt?
Egyetemünk képzési rendszere is úgy épül fel, hogy van egy közös közszolgálati modul, amely már a tanulmányok kezdetén közelebb hozza egymáshoz a különböző közszolgálati hívatásrendekhez tartozó hallgatókat, hiszen egy közös alapot ad számukra a tanulmányaikhoz. Ez a fajta szemlélet a gyakorlati képzésben is megnyilvánul, amelynek jó példája a minden évben megrendezett közös közszolgálati gyakorlatunk. A mostani versenyen már a csapatok összetétele is hordozta az együttműködés üzenetét, hiszen több olyan csapat is volt, amelyben különböző karokról érkeztek a versenyzők, de az is kiderült számunkra, hogy bőven van mit tenni az integráció terén. A harmadik helyezést elért csapat tagjai az Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Karról, valamint a Hadtudományi és Honvédtisztképző Karról vettek részt a megmérettetésen.