Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
Az LMP képviselője 5-7 éven belül dízelmentessé tenné a fővárost.
A klímasztrájkot a fiatalok kezdeményezték azért, hogy a magyar kormány is kihirdesse a klímavészhelyzetet – jelentette ki Csárdi Antal az ATV Start című műsorában. Az LMP képviselője szerint a klímavészhelyzettel kapcsolatos fideszes nyilatkozatok abszurdnak számítanak. A műsorvezető, Szöllősi Györgyi felvetésére, miszerint a kormány a konkrét lépéseket hiányolja a klímavészhelyzet kihirdetésében Csárdi úgy reagált, hogy szerinte a klímavészhelyzet kihirdetése azt jelenti, hogy: „a döntéseinket egy olyan keretrendszerben kell meghoznunk ami válaszokat ad arra a klímaváltozásra amit ha nem állítunk meg viszonylag gyorsan, akkor a körmünkre fog égni”.
Az LMP képviselője konkrét példaként a légszennyezettség visszaszorítását említette, hozzátéve, hogy szerinte ennek egyik módja „olyan forgalomkorlátozásokon keresztül vezet, ami megakadályozza, hogy a legszennyezőbb gépjárművek használhassák az egyébként nagyforgalmú fővárosi utakat”. Csárdi Antal kijelentette azt is, hogy szerinte hosszú távon teljesen ki kéne tiltani a fővárosból a dízelautókat. Szerinte ez a lépés 5-7 éven belül teljesíthető, hozzátéve, hogy a fővárosba érkező dízelautók esetében a kitiltás akár gyorsabban is megoldható, mint az itt lakó dízelautó-tulajdonosok esetében.
Az LMP új társelnökével és a párt kormányra kerülési ambícióival kapcsolatban Csárdi úgy vélekedett, hogy „nem szabad úgy csinálni, mint ha az LMP az EP-választáson nem érte volna el a mélypontját”, ugyanakkor szerinte ügyek mentén – mint például a klímavészhelyzet – nagyon is sikeresek. A politikus hozzátette, hogy az önkormányzati választáson együtt indultak az ellenzéki pártok, ezért nem lehet külön mérni az eredményeket.