Rákosrendező: követelőzik a főváros, miközben nem történik semmi

Budapest úgy vásárolta meg a lepusztult, és részben használaton kívüli pályaudvar területét, hogy beruházásra nincs pénze.

127 ezerrel többen dolgoznak ma Budapesten, mint 2010-ben – emlékeztetett a főpolgármester.
Soha nem látott ütemben fejlődik Budapest, a magyar gazdaság motorja a főváros gazdaságstratégiájának elfogadása óta – mondta Tarlós István főpolgármester kedden a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 74. ünnepi küldöttgyűlésén, éves díjátadó rendezvényén, Budapesten.
A főpolgármester kiemelte, hogy a 2015-ben fogadták el a főváros gazdaságélénkítő és munkahelyteremtési stratégiáját, amelyben célként fogalmazódott meg az, hogy Budapest 2030-ra Közép-Európa vezető gazdasági térsége legyen. Tarlós István szerint az általános gazdasági fellendülés aligha tagadható a stratégia elfogadása óta eltelt időszakban, ezt adatokkal is alátámasztotta: 2010-ben sem Magyarországon, sem Budapesten nem volt GDP-növekedés (bruttó hazai termék), míg 2019 második negyedévében a magyar növekedés Európában az egyik legmagasabb, 5,1 százalék, és Budapesten termelik meg a magyar GDP mintegy 37 százalékát.
Hozzátette: 2010 júniusában a statisztikai adatok szerint 713 ezer budapesti lakos dolgozott, idén júniusban pedig 127 ezerrel több, 840 ezer.
Lesz klíma a 3-as metró szerelvényeiben
Hétfőn a főpolgármester az M1 műsorában kijelentette: a jövő évben utólag megoldják a 3-as metró légkondicionálását; lesz rá fedezet, ugyanis a 2006 előtti Alstom-szerződésekből mintegy 36 milliárd forintot pereltek vissza. Egy kérdésre válaszolva kiemelte: 2010 óta a Városházán nem volt korrupciós botrány, de megvalósítottak 9 év alatt 170 projektet.
Elmondta, hogy a főváros vezetését 2010-ben 251 milliárd forintos adóssággal vették át, ebből 180 milliárd volt a Városháza közvetlen adóssága. A BKV-nál körülbelül 80 milliárdos működési adósságállomány volt, amely még a visszafizetéseket követően, 2015-ben is 53 milliárd forintot tett ki. Ezt akkor, a Városháza adósságát pedig már ezt megelőzően átvállalta az Orbán-kormány – mutatott rá a főpolgármester.
Béke téri fejlesztés, gyorsforgalmi újraépítése a repülőtérhez a tervek között
Megjegyezte azt is, hogy 2015 előtt a 3-as metró felújításához nem lehetett hozzákezdeni, mert az adósság miatt az fedezett nélküli kötelezettségvállalás lett volna.
Tarlós István a közeljövő tervei közül kiemelt néhány nagyobb, fővárosi koordinálású projektet, amelyeket a Fővárosi Közgyűlés, a közfejlesztési tanács és a kormány is jóváhagyott már. Ezek között szerepel a Lánchíd és környékének felújítása, a további BKV-járműcserék, a XIII. kerületi Béke téri szennyvízkiváltó komplexum megépítése, a nagyszabású kerékpáros fejlesztések, a ferihegyi gyorsforgalmi út újraépítése, az aquincumi híd komplex kiviteli szintű terveztetése és engedélyeztetése.
A főpolgármester megjegyezte azt is, hogy a Lánchíd és környéke felújításánál van egy árvita, „de ilyen volt a 3-as metró infrastrukturális felújításánál is, adogatták vissza a túlárazott ajánlatokat, aztán a végén csak a helyére került a dolog”. A főpolgármester emlékeztetett arra is, hogy Budapest márciusban elnyerte az Európa legjobb úti célja kitüntető címet, majd néhány hete az Economist brit hetilap szerint a legélhetőbb kelet-európai főváros lett. Budapest a világranglistán húsz helyett lépett előre – mutatott rá.
(MTI)