A rekonstrukció során 82 új fát ültettek és 30 százalékkal növelték a zöldfelületet.
2019. október 04. 12:13
p
0
0
36
Mentés
Az Arany János utcai metrómegállóként is ismert V. kerületi Podmaniczky Frigyes teret felújították, parkosították, több mint 80 fát ültettek. Közösségi tér, városi liget lett az egykori trolibusz-végállomásból – írja a PestBuda.
Az Arany János utcai metrómegállónál lévő tér avatóünnepségén Szentgyörgyvölgyi Péter, V. kerületi polgármester elmondta: „A látványtervektől az avatás napjáig hatalmas érdeklődés, aktív közreműködés és támogatás övezte a tér átalakulását, mondhatni, az közösségi tervezéssel valósult meg” – hozzátéve, hogy az összefogás nemcsak a lakosság részéről mutatkozott meg, hiszen a kerület fejlesztését a fővárosi önkormányzat TÉR_KÖZ pályázata is támogatta.
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Orbán győzelme, ukrán hadikölcsön, felbomló EU – itt az évadzáró Mesterterv
A polgármester szerint a Podmaniczky tér immár nemcsak egy metrómegálló, egy buszváró, hanem egy liget, ahol érdemes megállni, ahol szívesen megpihenhetünk és ahol örömmel találkozhatunk egymással. A rekonstrukció során 82 új fát ültettek és 30 százalékkal növelték a zöldfelületet. Az újonnan ültetett fák és a korábbi növényzet megtartása mellet 220 négyzetméternyi cserje- és 40 négyzetméternyi évelőfelületet telepítettek. A fák gondozása érdekében kétkörös gyökérzónás öntözőberendezést telepítettek, amelynek vezérlését szél- és esőérzékelő szenzor segíti, ez anyagi és környezetvédelmi szempontból is hatékony üzemeltetést tesz lehetővé.
Egy régóta nélkülözött teret kapott vissza a főváros. A téren – a trolibusz-végállomás megszüntetésével – jelentősen nőtt a gyalogosok által használható területet, és az útpálya szintbe emelésével a tér gyalogosbaráttá is vált. A tér közepén vízjáték és nagy felületű padok helyezkednek el.
A szintén megújult Bank utcán keresztül a Vadász utca irányába továbbvezető új gyalogos-átkelőhelyet építettek ki. A tér északi és déli részén kerékpártárolókat helyeztek el. Az új természetes lapkő burkolat magas minőségű és hosszú távon is esztétikus megjelenést nyújtó, strapabíró és könnyen tisztítható gránit és porfír.
A tér névadója Podmaniczky Frigyes báró (1824-1907), – akit Krúdy Gyula „Budapest vőlegényének” nevezett –, korának népszerű embere, örökmozgó városépítő volt, aki egy életre elkötelezte magát Pest-Buda felvirágoztatására. A Fővárosi Közmunkák Tanácsának alelnökeként (1873-tól 1905-ig) nagyon sokat tett a város fejlesztéséért. Podmaniczky ebben a kerületben élt, azt mondták róla, hogy annyira szerette a fővárost, hogy szinte sohasem hagyta el Budapestet, mondván, hogy még nyaralni is itt lehet a legjobban.
Az Arany János utcai metróállomás melletti névtelen teret a Budapesti Városvédő Egyesület kezdeményezésére, 1983-ban nevezték el a Podmaniczky térnek. Az 1986-ban Kő Pál által készített Podmaniczky-szobor felavatása a rendszerváltozás után, 1991-ben történt.
A talpazatot körbefutó ülőpad veszi körül, egy fülkében áll Podmaniczky báró alakja. A bronz kupola tetején óra látható. A Podmaniczky-szobrot most kiemelt helyre tették, az Arany János utcai sarok közelébe. A tér átalakításának a célja, hogy a városlakók és az idelátogatók nem csupán egy tranzitteret kapjanak, hanem egy valódi közösségi helyszínt, ahol lehetőség van megállni, találkozni, pihenni. Jelenleg a téren a műszaki átadás-átvételi eljárás zajlik, amely várhatóan október 20-ig befejeződik. Kisebb munkálatok mellett a tér a gyalogosok számára zavartalanul használható. A Podmaniczky tér rekonstrukciója mintegy 1,2 milliárd forintból valósult meg.
Egyre távolodik egymástól az Egyesült Államok és az Európai Unió. Előbbi ráadásul egy merőben új kontinens képzel el, ahol egyes országokkal működne csak szorosabban együtt.
A 37-es villamosvonal Őrház és Pongrácz úti lakótelep közötti szakaszának felújítása a szükséges anyagi forrás rendelkezésre állása esetén a BKV Zrt. középtávú terveiben szerepel, tudta meg a Mandiner.
Karácsony Gergely főpolgármester korábban kijelentette, nem fognak élni a segélyhitellel, inkább pénzintézetektől vesznek fel kölcsönt – emlékeztetett a Magyar Nemzet.
A 37-es villamosvonal Őrház és Pongrácz úti lakótelep közötti szakaszának felújítása a szükséges anyagi forrás rendelkezésre állása esetén a BKV Zrt. középtávú terveiben szerepel, tudta meg a Mandiner.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 36 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agnieszka
2019. október 05. 09:24
Ha közösségi elképzelés alapján valósult meg, akkor így jó. Üdítő a sok zöld és a fák remélhetőleg kibontakoznak majd. Remek, h. a trolikat átrakták az amúgy is forgalmas Bajcsyra.
A magam részéről jobban szeretek támlás padon ülni, de nem számít, én biztosan nem fogok ott előfordulni.
Mindenesetre valami aranyos kerttervezési bravúr hiányzik a fényképről.
Válasz erre
5
0
metálgitár
2019. október 04. 17:27
Szép, de azok a kőpadok nem tűnnek gördeszkaállónak...
Válasz erre
0
2
airmax
2019. október 04. 15:17
Igazából miért baj, ha mostanra időzítve készül el sok park köztér felújítás... Aki nem akarja azt úgysem fogja befolyásolni a választásban...
Válasz erre
5
0
airmax
2019. október 04. 15:14
Nekem tetszik..
Válasz erre
4
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!