Bizonyára a MÁV-ot akarta műemlékké nyilvánítani a miniszter úr
Most hirdethetjük meg a „Lázár János találkozása a műemlékvédelemmel” című szoborpályázatot.
A cég igyekszik minél nagyobb magyar beszállítási hányaddal dolgozni – hangsúlyozta a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.
A következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról írt alá szerződést Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten.
A Stadler és a MÁV-Start két évvel ezelőtt írt alá keret-megállapodást 40 darab KISS motorvonat beszerzéséről, amelynek 617 millió 500 ezer euró a beszerzési értéke, ebből 2017 augusztusában 11 darab, 2018 decemberében 8 darab és most a további 21 darab emeletes motorvonat szállításáról írt alá szerződést a MÁV-Start Zrt.
Az aláírást követően Kerékgyártó József hangsúlyozta, jelentős lépés a magyar vasút fejlesztésében a 40 darab emeletes motorvonat beszerzése, a járművek forgalomba állításával a budapesti elővárosban a korszerű Flirt és a KISS vonatok közlekednek majd. Számításuk szerint a fővárosi elővárosi vonalakon 20 darab Flirt és 40 darab KISS motorvonat közlekedése esetén évente 60 millió utast szállítanak majd ebben a viszonylatban – tette hozzá a MÁV-Start vezérigazgatója.
Dunai Zoltán a sajtótájékoztatón kiemelte, a 21 darab KISS emeletes motorvonat 100 milliárd forintos megrendelést jelent a Stadlernak, a cég igyekszik minél nagyobb magyar beszállítási hányaddal dolgozni, példaként említette, hogy a 21 darab emeletes motorvonathoz a forgóvázat Szolnokon gyártják majd, az összeszerelés nagy részét és az üzembehelyezést a Dunakeszi Járműjavítóban végzik, a fékrendszert a magyarországi Knorr-Bremse szállítja.
(MTI)