The Guardian: Nagy bajban Európa két vezető hatalma
A brit lap szerint ha Párizs és Berlin képtelen komoly politikai döntéseket hozni erős kormányok hiányában, az Unió hónapokig vagy még tovább is mocsárban vergődhet.
Ha Berlinben köhintenek egyet, Budapesten már tüdőgyulladás van.
Dávid Ferenc közgazdász, a VOSZ korábbi főtitkára volt az ATV Start vendége. Elmondása szerint, 10 éve nem voltak ilyen rosszak a német ipar kilátásai. Ez előbb-utóbb megjelenik Magyarországon is.
A közgazdász úgy fogalmazott: „Ha Berlinben köhintenek egyet, Budapesten már tüdőgyulladás van.” A forgalmazási szám csökkenése a Magyarországon lévő német autógyárakban (2018 júniusa/2019 júniusa), a következőképpen alakult:
Mercédesz: 6,3%
Audi: 9,4%
Opel: 9,5%
BMW: 10,1%
Ha a forgalom ilyen mértékben csökken, az valószínű, hogy a gyártási kapacitásban is meg fog jelenni. Most még recessziót kiáltani korai, hiszen két negyedév egymást követő időszakáról van szó, ám az előjelek semmiképpen sem jók. Azonban hozzáteszi, hogy érdemes Szlovákiát is figyelni, hiszen Európa legnagyobb autógyártójánál már konkrét elbocsájtásokról hallani. Itthon egyelőre csak a kölcsönzött munkaerővel nem kötnek új szerződést, azt még nem tudjuk, hogy munkaviszonyban foglalkoztatottakat elbocsájtanak-e.
A szakember szerint ilyen időszakokban, a gazdasági eredmény gyengébb lesz, és ezeknek a gyáraknak az lesz a stratégiája, hogy ilyenkor indítanak majd képzéseket, kiadják majd az elmaradt szabadságokat, és játszanak a munkaidőkerettel. Ezek az időszakok a fejlesztések időszakai lesznek.