Úgy folytatták: a terveknek a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedés előtérbe helyezését kell szolgálniuk. Ugyanakkor a járműforgalom csillapítása mellett fennmarad a Bel-Buda és a pesti belváros összekötését biztosító fontos közlekedési folyosó forgalmi szerepe – hívták fel a figyelmet.
A BKK tájékoztatása szerint Clark Ádám téren biztosítani kell a gyalogos terek növelését és az átjárás lehetőségét minden irányba. A Széchenyi téren pedig biztosítják a Lánchíd kétszer egy forgalmi sávos megközelítését és a tér déli oldalán a József Attila utcára való közvetlen rávezetést, a körforgalom megszüntetésével együtt.
A Széchenyi tér keleti oldalán vegyes funkciójú, forgalomcsökkentett útpálya tervezése szükséges, a helyi intézmények gépjárművel való kiszolgálhatóságának fenntartásával.
A Lánchíd járdái közvetlenül kapcsolódnak majd a Széchenyi tér gyalogos zónájával és a fő gyalogos folyosókkal. Létrejöhet a Szent István Bazilika-Zrínyi Miklós utca-Lánchíd-Clark Ádám tér-budai Vár „összefüggő gyalogostengelye” – jelezték.
A Széchenyi rakpart átépítésével közvetlen gyalogos kapcsolat jöhet létre a Dunakorzó, a Kossuth Lajos tér és a Széchenyi tér között. A József Attila utca esetében tanulmányterv készül az útszakasz kétszer egy sávossá és csillapított forgalmúvá tételére – sorolta a kommüniké.