Fegyverletétel

2019. július 09. 12:03

Az idézőjeles gazdasági szabadságharc ugyanolyan marketingtermék, mint a „polgári Magyarország” vagy a „rezsicsökkentés”.

2019. július 09. 12:03
Hargitai Miklós
Hargitai Miklós

„Az idézőjeles gazdasági szabadságharc ugyanolyan marketingtermék, mint a »polgári Magyarország« vagy a »rezsicsökkentés« volt - aki eljut odáig, hogy gondolkodni kezdjen rajtuk, azonnal ellentmondásokba ütközik. Az új autók csak a reklámokban közlekednek mindig lélegzetelállító panorámájú, néptelen utakon; a kisollón kívül nem létezik univerzális folteltávolító; az antibakteriális szerek nyomában pedig nem tökéletes tisztaság terem, hanem olyan szuperbaktériumok, amelyeket a legerősebb gyógyszerekkel sem lehet elpusztítani.

Ugyanígy van az első hallásra szimpatikusnak tűnő politikai szlogenekkel is: ha nem hiszed el töprengés nélkül, oda a varázs. Az EU és Dél-Amerika között megszületett szabadkereskedelmi megállapodást most olyanok varázstalanítják, akiktől nem ezt várnánk: először a Nemzeti Agrárkamara (a Fidesz gazdatagozata) bírálta, majd a hivatalos pártlapban, a Magyar Nemzetben jelent meg óvatos, de egyértelmű elhatárolódás. Az oximoront – miszerint gazdasági szabadságharcot vívó kormány nem támogat szabadkereskedelmi megállapodásokat – egyik sem feszegeti, ellenben mindkét helyről felhívják rá a figyelmet: nem biztos, hogy a magyar mezőgazdaságnak szüksége van az európainál sokkal magasabb hormon-, vegyszer- és GMO-tartalmú, egyúttal ugyanakkor lényegesen olcsóbb dél-amerikai élelmiszerek jelentette versenyre. (És akkor arról, hogy mire van szükségük a fogyasztóknak, még nem is ejtettünk szót.)

A furcsa megállapodás mellett magyar kormányzati részről eddig egyetlen érv hangzott el: az, hogy az európai autóexportnak valószínűleg jót tesz. Ennél szűklátókörűbb indoklást nehéz lenne elképzelni. A világ autóiparának a jelenlegi formájában legfeljebb évei vannak hátra, az ágazatra drasztikus termeléscsökkenés és termékátalakítás vár. Azért, hogy a hozzánk települt német autógyárak még néhány esztendeig szabadon küldhessék a legkevésbé korszerű típusaikat egy másik kontinensre, kockára tenni a saját agrártermelőink és fogyasztóik érdekeit: ez a feltétel nélküli megadás a sosem létezett háborúban.”

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Óbor Dezső
2019. július 09. 19:31
"Idézőjeles gazdasági szabadságharc ugyan olyan marketing termék mint a rezsicsökkentés" Irod, te jellemtelen, gerinctelen, kommunista, neoliberális, f-kalap! Annak ellenére hogy tisztában vagy minden aljassággal, amit képesek voltatok elkövetni a hazánk ellen! Amikor Orbán Viktor kerűlt az elkúrt, kiárusitott, eladósitott, IMF-lélegeztető gépén lógó hazánk élére, dörzsöltétek a tenyereteket hogy belebukik, mert megszorítások nélkül lehetetlen kivergődni a gödőrböl, amibe belevittétek az országot! Tévedtetek gazemberek! Szívós kitartó munkával, EU-s szembeszéllel, megcsinálta a lehetetlennek tűnőt a kormány!..... Akkor is ajvékoltatok, és degradáltátok minden intézkedését!! Tehetségtelen ingyen élő banda!!.....gratulálok f-kalap!!
atila68
2019. július 09. 18:58
Szegény Miklós, tényleg csak sajnálni lehet.
Peter8811
2019. július 09. 17:35
Fürtös, a ti marketingtermékeitek: A kommunista paradicsom nem a fürtös, a földelvétel, a nyugdíjfelezés, és a nem lesz gázár emelés, valamint a gumilövedék.
útonjáró
2019. július 09. 16:30
persze, persze... meg a 3× 2/3-ad is "marketing-termék", igaz-e elvtárs... ;) valamiért mégsem akarnak titeket a magyarok, remélhetőleg soha többé... ;))
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!