Aggódik az uniós vezető: „Trump majd Orbánt hívja fel elsőként, ha akar valamit Európától”
Jobban örülnének Kamala Harris győzelmének az Európai Bizottságban.
A közösségi oldal egyebek mellett részletesen ismertetni fogja, hogy milyen, felhasználói adatokon alapuló szolgáltatásokat értékesít harmadik felek számára.
Módosította felhasználási feltételeit a Facebook, és a jövőben egyértelműen tájékoztatni fogja felhasználóit az adataik felhasználásáról - közölte az Európai Bizottság kedden. A brüsszeli testület üdvözölte a lépést, amely közleménye szerint az európai nyomásgyakorlásnak köszönhető.
A közösségi oldal egyebek mellett részletesen ismertetni fogja, hogy milyen, felhasználói adatokon alapuló szolgáltatásokat értékesít harmadik felek számára. Világosan közzéteszi emellett azt is, hogy a felhasználók hogyan szüntethetik meg a profiljukat, illetve a fiókok milyen okokból tilthatók le. Mint írták, a vállalat a felhasználási feltételekben elmagyarázza majd, hogy az ingyenes szolgáltatásokért cserébe hozzá kell járulni az adatok megosztásához és a kereskedelmi hirdetésekhez. Ebből egyértelműen ki fog derülni, hogy a Facebook üzleti modellje keretében célzott reklámszolgáltatásokat értékesít a kereskedőknek a felhasználók profiljából származó adatok elemzésével – mutattak rá.
„Ha a Facebook vissza akarja nyerni a fogyasztók bizalmát az elmúlt időszak botrányai után, akkor nem szabad bonyolult jogi szakzsargon mögé bújnia azt illetően, hogy miként keres milliárdokat az emberek adatain” – mondta Vera Jourová fogyasztóvédelemért felelős uniós biztos. Az amerikai cég legkésőbb június végéig maradéktalanul eleget fog tenni világszerte az általa vállalt kötelezettségeknek, amit a Bizottság ellenőrizni fog. Az Európai Bizottság és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai tavaly arra kérték a Facebookot, hogy hozza összhangba felhasználási feltételeit az uniós joggal.
(MTI)