„– Megkezdődött a főváros, a Budapest Airport és a HungaroControl vezetői közötti tárgyalási folyamat a Ferihegyi repülőtér zajcsökkentése érdekében. A HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, és a fővárossal együtt kezdeményeznek jogszabályi változtatást” – mondta el Tarlós István a Magyar Nemzetnek. Budapest főpolgármestere a lap szerdai számában megjelent cikkben hangsúlyozta: a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.
A főpolgármester hosszú távú javaslatként fogalmazta meg, hogy a teherszállító, illetve a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak, a személyszállítás azonban nem szűnhet meg. Tarlós István rövid távú javaslata, hogy a mélyalvás időszaka alatt, éjfél és reggel 5 óra között mindenféle repülés tiltott legyen a Ferihegyi repülőtéren.
„– A Budapest Airport pozitívan áll a kéréshez, ami szerintem teljesíthető belátható időn belül” – mondta. Hozzátette: a másik rövid távú cél, hogy a zajfelmérések kapcsán senki se ellenőrizze saját magát. „– A vizsgálatok jogosítványát a közlekedési hatóság kezébe kellene adni. Ezzel elkerülhető, hogy a kevésbé terhelt időszakok adataival kozmetikázzák a legterheltebb, elviselhetetlen zajjal járó három órát az ebben érdekeltek” – fogalmazott. Arra is emlékeztetett, hogy a problémák nem új keletűek, és nem lesznek rövid távon megoldhatóak, hiszen Gyurcsány Ferenc idején egy 75 évre szóló koncessziós szerződést kötöttek a Ferihegyi repülőtér üzemeltetésére.
A főpolgármester reagált a fővárosi parkolási helyzet kapcsán megjelent cikkekre is. Úgy fogalmazott: a Válasz.hu-nak adott interjújának sajátos interpretációi jelentek meg az ellenzéki sajtóban.
Hangsúlyozta: sem a kormány, sem a főváros nem szed parkolási díjat, és sem a miniszterelnök, sem ő nem ellenőriz parkolóórákat, kerületi szerződéseket. Elmondta: a parkolás üzemeltetésére vonatkozó szerződéseket – kétféle van: parkolóórák beszerzése, karbantartása és maga a szolgáltatás – a kerületek önállóan kötik, a kerületi képviselő-testületek fogadják el és a kerületi polgármesterek írják alá. Mint elmondta, Zuglóban is ez történt: Karácsony Gergely polgármester kezdeményezte a fizető parkolási övezet kialakítását és a díjak megállapítását, ennek ellenére később képes volt ráfogni a fővárosra. A főpolgármester arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon nem egyformák a kerületek, ahogy a parkolási szolgáltatásaik sem.