Tarlós: Hajlik a HungaroControl az éjszakai repülés tilalmára

2019. március 06. 06:33

A főpolgármester a kerületi parkolási rendszerek és azok nyereségessége kapcsán úgy fogalmazott a Magyar Nemzetnek, hogy az önkormányzatok kezében vannak a jogosítványok, amelyekhez politikai színezettől függetlenül ragaszkodnak.

2019. március 06. 06:33

„– Megkezdődött a főváros, a Budapest Airport és a HungaroControl vezetői közötti tárgyalási folyamat a Ferihegyi repülőtér zajcsökkentése érdekében. A HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, és a fővárossal együtt kezdeményeznek jogszabályi változtatást” – mondta el Tarlós István a Magyar Nemzetnek. Budapest főpolgármestere a lap szerdai számában megjelent cikkben hangsúlyozta: a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.

A főpolgármester hosszú távú javaslatként fogalmazta meg, hogy a teherszállító, illetve a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak, a személyszállítás azonban nem szűnhet meg. Tarlós István rövid távú javaslata, hogy a mélyalvás időszaka alatt, éjfél és reggel 5 óra között mindenféle repülés tiltott legyen a Ferihegyi repülőtéren.

„– A Budapest Air­port pozitívan áll a kéréshez, ami szerintem teljesíthető belátható időn belül” – mondta. Hozzátette: a másik rövid távú cél, hogy a zajfelmérések kapcsán senki se ellenőrizze saját magát. „– A vizsgálatok jogosítványát a közlekedési hatóság kezébe kellene adni. Ezzel elkerülhető, hogy a kevésbé terhelt időszakok adataival kozmetikázzák a legterheltebb, elviselhetetlen zajjal járó három órát az ebben érdekeltek” – fogalmazott. Arra is emlékeztetett, hogy a problémák nem új keletűek, és nem lesznek rövid távon megoldhatóak, hiszen Gyurcsány Ferenc idején egy 75 évre szóló koncessziós szerződést kötöttek a Ferihegyi repülőtér üzemeltetésére.

A főpolgármester reagált a fővárosi parkolási helyzet kapcsán megjelent cikkekre is. Úgy fogalmazott: a Válasz.hu-nak adott interjújának sajátos interpretációi jelentek meg az ellenzéki sajtóban. 

Hangsúlyozta: sem a kormány, sem a főváros nem szed parkolási díjat, és sem a miniszterelnök, sem ő nem ellenőriz parkolóórákat, kerületi szerződéseket. Elmondta: a parkolás üzemeltetésére vonatkozó szerződéseket – kétféle van: parkolóórák beszerzése, karbantartása és maga a szolgáltatás – a kerületek önállóan kötik, a kerületi képviselő-testületek fogadják el és a kerületi polgármesterek írják alá. Mint elmondta, Zuglóban is ez történt: Karácsony Gergely polgármester kezdeményezte a fizető parkolási övezet kialakítását és a díjak megállapítását, ennek ellenére később képes volt ráfogni a fővárosra. A főpolgármester arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon nem egyformák a kerületek, ahogy a parkolási szolgáltatásaik sem.

A főpolgármester szerint 2019 hisztérikus év, és sok minden el fog hangozni, ami nem igaz vagy féligazság, mint például az FKF Zrt. kapcsán megjelent írások. Arról is beszélt Puzsér Róbert „egyre durvuló” hangnemű kampánya kapcsán, hogy független kihívója értelmetlen dolgokat művel.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
brekker
2019. március 06. 20:50
Avagy a Tarlós-Puzsér-Karácsony mélyalvás háromszög újabb epizódja.
Vakfolt
2019. március 06. 14:53
Nem azért, de a reptér közelében azért olcsóbbak az ingatlanok, mert zaj van. Most akkor ha bezáratnák a repteret akkor lenne ám csak extraprofit!
Hair is on Ford
2019. március 06. 14:48
Majd leszállnak a Hortobágyra,taxisok is jobban járnak
IV. Fawkes
2019. március 06. 08:09
A cím kissé félrevezető; a Hungarocontrol, mint a magyar légtérért felelős szervezet nem illetékes a zajproblémák kezelésére, noha igen sokat tesznek a zajcsökkentő eljárások bevezetésével az ügyért. A Budapest Airport Zrt. döntésén múlik, hogy mikor mennyi repülő száll el felettünk, természetesen mivel a tevékenységüket ők is csak a törvények betartásával végezhetik, ezért végső soron a törvényi, rendeleti szabályozás mondja meg, lehet-e repülni Budapest felett éjjel. Egyébként a jelenlegi szabályozás alapján 00:00 és 05:00 között összesen hat művelet (leszállás, felszállás, vagy gurulás hajtóművel) végezhető, ennek a nullára csökkentése nem megoldhatatlan feladat. A kecskeméti katonai repülőtér felújítása után remélhetően csak különleges alkalmakkor kell katonai gépeket fogadnia Ferihegynek, bár - mivel a katonai célok mindig felülírják a zajvédelmet, ezt sosem lehet kizárni. A teherszállítók Kecskemétre irányítása sem tartozik ördögtől való gondolatnak, de hely, infrastruktúra a ritka, de igazán nagy gépek fogadására (An-124 pld.) továbbra is Ferihegyen van.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!