Karácsony rosszabb városvezető még Demszkynél is!
Egyértelműen kijelenthető, hogy a város népességének csökkenését a belföldi vándorlás egyenlegének romlása okozza.
A főpolgármester a kerületi parkolási rendszerek és azok nyereségessége kapcsán úgy fogalmazott a Magyar Nemzetnek, hogy az önkormányzatok kezében vannak a jogosítványok, amelyekhez politikai színezettől függetlenül ragaszkodnak.
„– Megkezdődött a főváros, a Budapest Airport és a HungaroControl vezetői közötti tárgyalási folyamat a Ferihegyi repülőtér zajcsökkentése érdekében. A HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, és a fővárossal együtt kezdeményeznek jogszabályi változtatást” – mondta el Tarlós István a Magyar Nemzetnek. Budapest főpolgármestere a lap szerdai számában megjelent cikkben hangsúlyozta: a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.
A főpolgármester hosszú távú javaslatként fogalmazta meg, hogy a teherszállító, illetve a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak, a személyszállítás azonban nem szűnhet meg. Tarlós István rövid távú javaslata, hogy a mélyalvás időszaka alatt, éjfél és reggel 5 óra között mindenféle repülés tiltott legyen a Ferihegyi repülőtéren.
„– A Budapest Airport pozitívan áll a kéréshez, ami szerintem teljesíthető belátható időn belül” – mondta. Hozzátette: a másik rövid távú cél, hogy a zajfelmérések kapcsán senki se ellenőrizze saját magát. „– A vizsgálatok jogosítványát a közlekedési hatóság kezébe kellene adni. Ezzel elkerülhető, hogy a kevésbé terhelt időszakok adataival kozmetikázzák a legterheltebb, elviselhetetlen zajjal járó három órát az ebben érdekeltek” – fogalmazott. Arra is emlékeztetett, hogy a problémák nem új keletűek, és nem lesznek rövid távon megoldhatóak, hiszen Gyurcsány Ferenc idején egy 75 évre szóló koncessziós szerződést kötöttek a Ferihegyi repülőtér üzemeltetésére.
A főpolgármester reagált a fővárosi parkolási helyzet kapcsán megjelent cikkekre is. Úgy fogalmazott: a Válasz.hu-nak adott interjújának sajátos interpretációi jelentek meg az ellenzéki sajtóban.
Hangsúlyozta: sem a kormány, sem a főváros nem szed parkolási díjat, és sem a miniszterelnök, sem ő nem ellenőriz parkolóórákat, kerületi szerződéseket. Elmondta: a parkolás üzemeltetésére vonatkozó szerződéseket – kétféle van: parkolóórák beszerzése, karbantartása és maga a szolgáltatás – a kerületek önállóan kötik, a kerületi képviselő-testületek fogadják el és a kerületi polgármesterek írják alá. Mint elmondta, Zuglóban is ez történt: Karácsony Gergely polgármester kezdeményezte a fizető parkolási övezet kialakítását és a díjak megállapítását, ennek ellenére később képes volt ráfogni a fővárosra. A főpolgármester arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon nem egyformák a kerületek, ahogy a parkolási szolgáltatásaik sem.
A főpolgármester szerint 2019 hisztérikus év, és sok minden el fog hangozni, ami nem igaz vagy féligazság, mint például az FKF Zrt. kapcsán megjelent írások. Arról is beszélt Puzsér Róbert „egyre durvuló” hangnemű kampánya kapcsán, hogy független kihívója értelmetlen dolgokat művel.