A budapesti parkolási rendszerről szólva elmondta, hogy évek óta küzd az egységes parkolásért. Az ugyanis nem normális az, hogy 23 módon rendezik az ügyet. Továbbá a parkolásból befolyt bevételeknek a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helyük – mondta.
Tarlós István elmondta, hogy a XIV. kerületben rendkívül magasak a parkolás költségei, és ott veszteséges a működtetés. Gyakorlatilag a főváros összes kerület nyereséges - közölte, majd példaként emelte ki, hogy a VI. kerületben, ahol kevesebb a várakozóhely, mint Zuglóban, egymilliárd forint feletti a nyereség. Zuglón kívül a X. kerületben veszteséges a fizetős parkolás, de ott védőzónának vezetették be, és alig van rá igény. Itt a mérleg mínusz 30 millió évente, Zuglóban pedig jelenleg mínusz 793 millió forint, és az idei költségvetésben is további 300 millió forint veszteséget terveztek be – mondta Tarlós István hozzátéve: itt valami nem stimmel. Rámutatott arra is, hogy az összes parkolási szerződést a kerületek kötik önálló jogi személyként.
Budapest Európa legjobb úti célja
A főpolgármester azzal kapcsolatban, hogy csütörtökön a Városházán átvette a Budapestnek ítélt Európa legjobb úti célja 2019 elismerést, elmondta: soha nem kapott még egyetlen győztes annyi szavazatot, mint most Budapest.
A díj az utóbbi tíz év munkájának az eredménye, és ebben sok embernek a munkája benne van. Ide sorolhatók a szállodaipar vezetői és dolgozói, a vendéglátóiparban dolgozók, a közbiztonságról gondoskodók, a kulturális szférában dolgozók egésze, a kormány és Budapest népe. Azt a legrosszabb indulattal sem lehet állítani, hogy a díj elnyerésében a város választott köztestülete és a városvezetés intakt lenne - jegyezte meg.