A szakember a lap pénteki számában megjelent interjúban rámutatott: ma a turizmus nagyon kiszolgáltatott a légi közlekedésnek, a turisták nagy része repülővel utazik. A fapados gépekkel érkezőket jelentős pluszköltségekre kényszerítené, ha egy vidéki reptérre érkezve még Budapestre kellene utazniuk, ez esetleg már eltántorítaná őket az utazástól. De Budapest fizikailag is központi szerepet játszik, a turisták innen érhetnek el a legkönnyebben mindent – tette hozzá. Úgy vélte, az alternatív repterek a továbbiakban sem hajtanának végre jelentősebb beruházásokat, és a kitelepített szolgáltatást egyszerűbb építményekkel oldanák meg, ahogy más országokban is. Ezt tetézné a fővárostól való távolság leküzdése, amely a közlekedési infrastruktúrát is megterhelné – sorolta az érveket. Hozzátette: a fapadosok kitelepítése a fővárosból elriaszthatja azokat a légitársaságokat is, amelyek közvetlen járatban gondolkodnak Budapesttel, a befektetőknek ez nem lenne jó üzenet az elkövetkező évekre.
Flesch Tamás szerint ezzel együtt indokolt, hogy a stratégiai jelentőségű Budapest Airport a szolgáltatásaiban fejlődjön, és a főváros kapujaként a magyarországi turizmushoz méltóbb színvonalon fogadja az érkezőket, szolgálja ki a fapados utazókat. A kormány részéről az üzemeltetőknek megfogalmazott minőségi kifogások indokoltak – emelte ki.
A lap kormányzati forrásból származó értesülésre hivatkozva jelezte: nincs napirenden a fapadosok átirányítása a vidéki repülőterekre.