Letiltották Európában a Boeing MAX-okat

2019. március 12. 19:57

A Boeing továbbra is biztonságosnak tartja a géptípust.

2019. március 12. 19:57

Felfüggeszti az összes Boeing 737 MAX-8 és MAX-9-es üzemelést a kontinensen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA).

Az unió légiközlekedési szerve kedden az MTI-nek küldött közleményében azt írta, elővigyázatosságból este 8 órától határozatlan időre kitiltja a tagországok légterében a Boeing MAX típusokat, emellett a harmadik országbeli üzemeltetők nem repülhetnek át az unió légterén a típussal.

Kedden számos európai ország tiltotta ki a légtérből és tiltotta meg a légitársaságoknak a típus üzemeltetését. Az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Ausztria és Hollandia után Olaszország, Lengyelország, Belgium  és Norvégia is kitiltotta a típust a légtérből. Az EASA rendelete azonban minden tagország, így Magyarország számára is kötelező érvényű.

A légitársaságok közül a Norwegian 18-at, a holland TUI 15-öt, a Turkish Airlines 7-et, a lengyel LOT 5-öt, az izalndi Icelandair pedig 3-at üzemeltet Európában a típusból.

A Boeing az európai országok kitiltása után az MTI-hez is eljuttatott közleményében azt írta, tiszteletben tartják a döntést, de mivel az amerikai hatóságok továbbra is biztonságosnak ítélik a típust, ezért nem kényszeríti földre a MAX-okat. Jelezték, hogy a repülésirányító szoftverhez heteken belül frissítést adnak ki.

Az Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX-8-as repülőgépe az ET302-es, Addisz Abeba-Nairobi közti járat teljesítése közben, hat perccel a felszállás után zuhant le, a katasztrófát senki nem élte túl, a fedélzeten 157-en tartózkodtak. Tavaly októberben az indonéz Lion Air szintén Boeing 737 MAX-a röviddel a felszállást követően zuhant a tengerbe.

(MTI)

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
repulok
2019. június 01. 14:00
Támogatom
gacsat
2019. március 13. 08:23
Ennél rosszabb statisztikával is vígan repkedtek repülők.
rajgy
2019. március 13. 08:05
Emlékeztek a Chalanger katasztrófájára 1986-ban? Az USA ott is biztonságosnak tartotta az indulást. Újra és újra összeültek és egyszerre biztonságosnak találták a tömítést. 1975-ben amikor a Malév gépét Bejrut fölött lelőtték, ugyanez a mentalítás dolgozott. Odaküldte a Malév a gépet a veszélybe.
makám
2019. március 12. 20:57
"izalndi Icelandair" egy 300.000 lakosú "országnak" van légitársasága az 1200 éves magyarországnak meg nincs.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!