A gazdasági portállal az autógyártó szóvivője azt közölte: hétfőn és kedden teljesen leállnak a szalagok, ugyanis több ezer járműhöz hiányonak a Magyarországon készülő motorok. Azt hozzátette, hogy a cég másik németországi üzeme, a neckarsulmi egyelőre nem érintett, ott a hét közepéig áll rendelkezésre elengedő számú motor a járművek összeszereléséhez. Kiemelte, hogy a magyarországi tárgyalásoktól függ majd a helyzet további alakulása.
Ismeretes, Győrben az Audi és Volkswagen márkájú járművekbe készítenek motorokat, ezzel a győri Audi-telephely a legnagyobb motorgyártó üzemegység a konszernen belül.
Sztrájkolnak, de tovább tárgyalnak
Szimacsek Tibor, az AHFSZ elnökségi tagja hétfőn az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a támogatottságuk töretlen, a sztrájkban műszakonként továbbra is mintegy 4000-4500 dolgozó vesz részt a motorgyártás és a járműgyártás területeiről. Az AHFSZ tagsága is nő, mára több, mint háromszáz új tagja lett az érdekképviseletnek múlt hét óta.
A szakszervezeti vezető megismételte követeléseiket: továbbra is azt kérik a munkáltatótól, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt.