A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 7,5 millió forintra bírságolta a Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt.-t a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A jegybank pénteki közleménye szerint a bank a hitelkártyákhoz kapcsolódó ügyfélmegtartó és használatösztönző programjában ígért kedvezményeket nem vagy késedelmesen írta jóvá, illetve megtévesztő módon olyan ügyfeleket is megkeresett ajánlatával, akik nem feleltek meg a kedvezmény feltételeinek.
A 2014. június 19-től 2017. június 18-ig terjedő időszakot áttekintő jegybanki ellenőrzés megállapította, hogy a bank a hitelkártya-szerződésük megszüntetését kezdeményező ügyfeleket a kártya megtartására, további használatra ösztönző ajánlatokkal kereste meg. Ha a fogyasztó vállalta, hogy eláll felmondási szándékától, úgy a bank meghatározott kártyaforgalom teljesülése esetén pénzvisszatérítést, díjelengedést, illetve egyéb kedvezményeket biztosított számukra. Az ellenőrzés ugyanakkor feltárta, hogy a bank több esetben nem vagy nem a vállalt összegben, illetve határidőn belül, számos alkalommal pedig csak panasztétel után írta jóvá az ajánlatban szereplő kedvezményt, bár a fogyasztó a szükséges pénzügyi feltételeket teljesítette.