Ez a nyomvonal 123-127 milliárd forintba kerülhetne a tervek szerint. A Rákosmenti Pirítós helyi lap Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: 2019-re meglehetnek az építési engedélyek, az építkezés pedig 2020 után indulhat meg. Hozzáteszik, a gödöllői szakaszra új, hibrid szerelvényeket kéne vásárolni, az említett rákoskeresztúri szakaszt viszont a jelenleg is közlekedő Alstom-metrók szolgálhatnák ki.
A kerület polgármestere, Riz Levente elmondta: sok közlekedésfeljelsztési projekt küzd az Európai Unió és a magyar kormány támogatásáért, a rákosmenti projekt viszont ezekhez képest jól áll. Riz szerint az új szárnyvonal megvalósulásával jelentősen növekedne az utaslétszám, mivel sokan letennék az autóikat és váltanának tömegközlekedésre.
A Rákosmenti Pirítós Facebook-oldala egyúttal pár látványtervet is megszerzett a tervezett szárnyvonalról, melyek között szerepel futurisztikus üvegalagút, és egy állomás felszíni látványterve is: