Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A projekt, ha megvalósul, 123-127 milliárdba kerülhet.
Szárnyvonalat kaphat a 2-es metró – adta közre még újév másnapján a hvg.hu. Az új metróvonal sajtóhírek szerint a 2-es metró Örs vezér terén található végállomását kötné össze Rákoskeresztúrral, a metró végállomását pedig a föld alá vinnék, összekötve azt a H8-as HÉV-vel.
A szárnyvonal Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az összekötött M2-es metró és a H8-as HÉV nyomvonalából, majd az Akadémiaújtelep felé haladva érné el Rákoskeresztúr városközpontját.
Ez a nyomvonal 123-127 milliárd forintba kerülhetne a tervek szerint. A Rákosmenti Pirítós helyi lap Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: 2019-re meglehetnek az építési engedélyek, az építkezés pedig 2020 után indulhat meg. Hozzáteszik, a gödöllői szakaszra új, hibrid szerelvényeket kéne vásárolni, az említett rákoskeresztúri szakaszt viszont a jelenleg is közlekedő Alstom-metrók szolgálhatnák ki.
A kerület polgármestere, Riz Levente elmondta: sok közlekedésfeljelsztési projekt küzd az Európai Unió és a magyar kormány támogatásáért, a rákosmenti projekt viszont ezekhez képest jól áll. Riz szerint az új szárnyvonal megvalósulásával jelentősen növekedne az utaslétszám, mivel sokan letennék az autóikat és váltanának tömegközlekedésre.
A Rákosmenti Pirítós Facebook-oldala egyúttal pár látványtervet is megszerzett a tervezett szárnyvonalról, melyek között szerepel futurisztikus üvegalagút, és egy állomás felszíni látványterve is: