Schilling Árpád sosem létezett kultúrfölényéről

2017. december 19. 10:34

A liberalizmus éppen emiatt a fennhéjázó attitűd miatt szakadt el a társadalomtól.

2017. december 19. 10:34
Tibi atya

„Árpád!

Vedd már észre, hogy az a liberalizmus, aminek az eszméi szerintem egyébként polgáriak és szerethetők, éppen emiatt a fennhéjázó attitűd miatt szakadtak el és sodródtak elérhetetlen távolságba a társadalomtól! Bumfordi baromnak hívni valakit annyit jelent, mint kijelenteni, hogy neked megvan a kulcsod a magaskultúra enigmájához, de ahelyett, hogy azt arra használnád, amire való – hogy felszámold a szellemi nincstelenséget, és bevezess ebbe minket, bumfordikat is – te csupán eszközt látsz benne, hogy fölénk emelkedj, és csúfot űzz a tudatlanságunkból. Nem lehet, Árpád, hogy ha létezik az ember saját (felsőbbrendűnek vélt) tudásának és műveltségének alávaló abúzusa, akkor éppen az általad képviselt lenéző attitűd az? Nem lehet, hogy emiatt nem tudnak az eszméid gyökeret verni a mikroszínházak és néhány szerkesztőség falain kívül a szélesebb társadalomban? (...)

 

Az a te nagy peched, Árpád, hogy a kulturális hitelt, amit annak a »művészetnek« adtunk, ahol a katarzist elegendő kiváltani meztelenséggel és a vele járó szekunderszégyennel, Alföldi Róbert már az utolsó görbe petákig felélte, és ha fedezet nélkül újabbat is folyósítanak belőle, azt is ő kapja.

A te szereped nem egyéb, minthogy ugyanennek a kultúrpáholynak lehetsz a nevetséges kabalaállatkája: meztelenre vetkőzöl, hergeled a közönséget, az ellenfélnek meg csúnya szavakat kiabálsz félidőben. Ennyi, és nem több.”

 

Összesen 61 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
táltos
2017. december 20. 14:06
Valaha egész jó volt. "A téma tehát adott volt: a szerelem. Ki mással is, mint William Shakespeare-rel? Perszemodernizálva, átírva, átszabva alaposan a klasszikus szöveget. Ezzel a csapat Lőrinczy Attilátbízta meg. Így lett a Vízkereszt, vagy amit akartok-ból, Szerelem, vagy amit akartok.A premier a Művészetek Völgyében, a kapolcsi fesztiválon volt 1999 nyarán, a próbák idejéreismét a Merlin Színház fogadja be a társulatot. A bemutatót követően az ország elsőKrétakörös-roadshow-jának lesznek tanúi azok a több mint 15 település lakói, akikhez eljut aSzerelem, vagy amit akartok. A színészek, mint egy valamire való vásári misztériumjátékhozillik, modernkori echós szekeret vetnek be. Szinte egész nyáron át vándorolnak egy IFA-teherautóval. Füzér Anni díszleteként a játékteret a teherautó platóján alakítják ki. A nyáriszínházi fesztiválok zajos sikert hoznak a Krétakörnek. Olyan –ma már sztár- színésznőket ismegismerhettek a vidéki emberek, mint például Ónodi Eszter vagy Kecskés Karina. BodóViktor szintén fontos szerepet kapott ebben az előadásban is."
2017. december 20. 04:05
Puzsérnak igaza van .Schilling nem végállomás, egyszerűen csak véglény.
Pikkelő
2017. december 19. 19:34
Na ezt is megértük Tibi atya mint a kultúra lovagja, ő aki a legtöbbet teszi a kultúra lakodalmasításáért.
katus
2017. december 19. 18:47
Puzsér Róbert 2 órája · A Honvéd utcai genderpápa, Schilling Árpád látványosan a lelkére vette, hogy egyik írásomban utalni merészeltem arra a kettős mércére, ami Havas Henrik és Baukó Éva ügye nyomán kápráztatóan felviláglott. Sajátos, hogy Schilling Árpád se nem tagadja, se nem cáfolja az írásomban foglaltakat, ehelyett kifejezetten a személyemet illető sértésekkel mocskol – épp mintha még mindig Hajdú Péterrel vizatkoznék. Schilling Árpád szóról szóra azt állítja, hogy én lehugyozok mindent, ami mozog. Értsük jól: mindent. Tehát Schilling Árpád szerint én lehugyozom Pintér Bélát, lehugyozom Laár Andrást, lehugyozom Bereményi Gézát, lehugyozom Földes Hobo Lászlót, lehugyozom Feldmár Andrást, lehugyozom Csányi Vilmost, lehugyozom Rubik Ermőt és lehugyozom Pál Feri atyát. És nem elég, hogy mindent lehugyozok, ami mozog, ráadásul még a hírneves genderpápát, Schilling Árpádot is lehugyoztam, aki pedig nemcsak mozog, de annyira etikus férfi, hogy minden nap szégyenkezik a puszta farka miatt. Na, itt telt be a pohár. Schilling Árpád a fentiek mellett azzal vádol, hogy a mozgó dolgok és személyek lehugyozásából én jól megélek. Nos, én soha életemben nem diszponáltam évi százmilliók fölött, ahogy azt Schilling Árpád teszi, ugyanis soha nem voltak befolyásos barátaim balliberális politikai körökben. Miközben Schilling Árpád adóforintokból százmilliókat kapott, én pályám nagy részében ingyen rádióztam. Azt, hogy már vagy két éve fix állásom van, egyedül annak köszönhetem, hogy a G-nap után Simicska Lajos ugyanabban a politikai gettóban találta magát, ahol én már tizenöt éve éldegélek balos és jobbos nagyurak meg az általuk pénzelt kulturális megmondók között, akiknek soha nem fájt, ha engem politikai okból bárhonnan is kirúgtak, akik fél életemen át lenéztek, mert épp nem kerestem semmit, és akik négy-öt éve utálnak, mert épp jobban keresek náluk. A genderpápával ellentétben soha életemben nem vettem fel egyetlen fillér közpénzt sem, én ugyanis minden kormány alatt ellenzékben voltam, és mindig a piacról éltem – méghozzá egy olyan piacról, amely mindvégig ellenséges volt velem. Mostanában valóban jól keresek, és nem politikai alapon kapom a fizetésem, hanem minden fillért megszolgálok tartalommal és nézettséggel. El kell azonban keserítenem a genderpápát: a facebook egyetlen fillér jövedelmet sem termel nekem. Amit ide írok, azt azért teszem, hogy hozzá hasonlóan teljesítmény nélküli és hozzá hasonlóan totalitárius gondolkodású figurákat leplezzek le. Kedves Schilling Árpád! Ha már ennyire jó barátok lettünk, hogy a zsebemben turkálsz, engedd meg, hogy érdeklődjek: hogy szedted fel a feleségedet? A főnökeként rányomultál? Vagy ő kezdett ki veled, és te jó főnökként levarrtad? Ha már te vagy a magyar metoo-mozgalom legbestiálisabb alakja, esetleg elmagyarázhatnád, hogy politikailag vajon mennyire korrekt az a kapcsolat, ahol a csajodnak te egyszerre vagy a főnöke meg a férje. Amikor Lilla asszony igent mond a szexuális közeledésedre, kinek mond igent: a főnökének vagy a férjének? Ha utasításod nyomán engedelmesen a színpadra megy meztelenül, hogy a rendezésedben két kollégátok farkának a kiverését prezentálja, vajon kivel szemben nem mer tiltakozni Lilla asszony: a férjével vagy a főnökével? Vajon mennyire etikus, hogy egy személyben az igazgatója, a rendezője és a pasija vagy annak a nőnek, akit egy másik színházigazgató péniszének látványa egyszer már széjjeltraumatizált? Árpád, te aki úgy szeretsz mások hálószobájában igazságot tenni, mesélnél esetleg a korábbi kapcsolataidról? Volt köztük más beosztottad is? Már úgy értem, Feuer Yvette-en és Sárosdi Lillán kívül. Árpád, szerinted én a bulvármocsok legalján állok közvetlenül Baukó Éva mellett, akit úgy szidalmazol, hogy elvileg áldozat. Látom, nincs benned könyörület: egy szar poén kedvéért bármikor áldozathibáztatásba fogsz. Tudod, Árpád, amikor innen a bulvárkanális aljáról felnézek a hozzád hasonló nyálkás, hazug és képmutató címzetes senkikre, Michael Corleone szavai jutnak eszembe, és nem kívánkozom melléd a magaskultúra ritka levegőjű parnasszusaira: „Egész életemben arra törekedtem, hogy feljebb emelkedjek. Oda, ahol minden törvényes, egyenes. De minél feljebb van, annál korruptabb. Hol van ennek a vége?” Attól tartok, Árpád, hogy nem te vagy a végállomás: nálad rosszabb is jön majd. Csak most még nem nagyon tudom elképzelni az illetőt. Boldog karácsonyt és további színpadi sikereket kívánok: Puzsér Róbert https://www.facebook.com/schillingarpad/posts/1931177947100012
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!