Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A kormány döntése alapján a Közlekedési Múzeum nem a Városligetben, hanem a kőbányai Északi Járműjavító területén valósul meg.
A kormány döntése alapján az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum, a 2009-óta üresen álló Északi Járműjavító területén – írja a Magyar Idők.
Az előzetes tervekben szereplő mintegy 30 ezer négyzetméteres múzeumi épületkomplexumban helyezik el a múzeum nagy járműveit. Az összesen héthektáros területen új restaurációs és raktározási központ, dokumentumtár, szabadtéri kiállítás is helyet kaphat, emellett a kötött pályás kapcsolattal is rendelkező új múzeumi központban lehet a nosztalgiajáratok végállomása is. A múzeum fő épülete az úgynevezett Dízelcsarnokban kap helyet. A múzeum tervezése a kormánydöntés nyomán jövő év elejétől megkezdődik. A szomszédos, úgynevezett Eiffel-csarnokban a Magyar Állami Operaház fejlesztése valósul meg, ezáltal új kulturális negyeddé formálják az elhanyagolt X. kerületi ipari zónát.
A döntésre azt követően került sor, hogy a Liget Budapest projekt koncepcióját május 17-én felülvizsgálták és a kormány úgy döntött: a Közlekedési Múzeum fő kiállítóhelye nem a Városligetben, hanem új helyszínen, a közlekedési gyűjtemény teljes spektrumú bemutatását lehetővé tevő környezetben valósulhat meg.