Tarlós István szólt arról is, hogy a 3-as metró északi szakaszának teljes lezárása november 6-án kezdődik. A csúcsidőben 45 másodpercenként induló pótlóbuszok óránként ötezer embert tudnak majd vinni szemben a metróval, amely egy óra alatt 40 ezer embert képes szállítani. Ezért „lesz majd valamekkora káosz, főleg az első napokban”, de a BKV egyeztet a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal (BRFK), hogy rendőrök is segítsék a forgalomirányítást. Ha nem lennének fennakadások a pótlás alatt, az azt bizonyítaná, hogy nincs szükség metróra – fűzte hozzá a főpolgármester.
Kiemelte, a felújítás után olyan metrót kapnak majd az utasok, amely 25-30 évig biztonságosan működik. Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója elmondta, félmillió embert kell a felszínre terelni a pótlás során. A csúcsidőben beállított 59-60 csuklós busz az utasok 60 százalékát tudja majd elvinni. Többet azért nem, mert 45 másodpercnél gyakrabban nem tudják indítani a buszokat közlekedéstechnikai okok miatt – tette hozzá.
Közölte, sűrűbben és több kocsival közlekedik majd a 12-es és a 14-es villamos, egyes pótlóbuszok az Árpád üzletházig mennek majd, valamint az alternatív útvonalakon is több buszt állítanak forgalomba. Ezen felül lesznek különböző helyeken tartalék pótlóbuszok, amelyeket szükség esetén be tudnak állítani, de a közúti kapacitás ennek is határt szabhat – jegyezte meg.