Tarlós István a népszavazás lehetőségét hajlandó felvetni a Fővárosi Közgyűlésben a római-parti védmű ügyében, de az álláspontján nem változtat.
Tarlós: „Hajlandó vagyok a népszavazás lehetőségét felvetni”
A főpolgármester szerdán budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, korábbi nyilatkozatát átértelmezték, „a saját álláspontjával szemben nyilván nem tesz javaslatot”. Elsősorban arról van szó, hogy ha a Fővárosi Közgyűlés akar népszavazást, akkor azt nem vétózná meg – tette hozzá.
Tarlós István hangsúlyozta: nem azt mondta, hogy határozati javaslatot terjeszt a közgyűlés elé. „Továbbra is azt állítom, hogy hajlandó vagyok a népszavazás lehetőségét felvetni, de annak a kockázataival együtt, a Kúria döntését megvárva, és a saját álláspontomon nem tudok változtatni” – fogalmazott. Álláspontját a főváros által készíttetett szakvéleményekre alapozza, amelyek mindegyike a védmű part menti változatát támogatja – közölte.
A főpolgármester szerint az Együtt és a Párbeszéd által kezdeményezett népszavazásnak „semmi értelme nem lenne”, ugyanis a „nyomvonal helyzetére nézve semmilyen utasítást nem ad”. Ebből az látszik, nem akarják, hogy megépüljön a védmű, a kezdeményezés egyetlen célt szolgálhat, hogy további fél évre ellehetetlenítsék az építkezést – jelentette ki.
Tarlós István megjegyezte azt is, hogy a 2010 előtti Fővárosi Közgyűlés is part menti védművet akart, és – ellentétben a mostanában elhangzottakkal – nem ideigleneset.
Nem valószínű, hogy lesz légkondi a 3-as metróban
A 3-as metró szerelvényeinek esetleges légkondicionálásáról szólva a főpolgármester közölte: az orosz mérnökök jelenleg is vizsgálják „a klimatizálás utólagos megoldását”. Egyelőre kérdéses az is, hogy a magyar közbeszerzési jog megengedi-e, hogy a kötbér terhére terméket vagy szolgáltatást szerezzenek be – mondta.
Tarlós István elmondta azt is, hogy a BKV korábban vizsgálta, az eredeti járművek karosszériája statikailag elbírná-e a klímaberendezések többletsúlyát. Az derült ki, hogy jelentős szerkezeti átalakításra volna szükség, és a magassági korlát miatt a berendezésekkel együtt a kocsik nem férnének el az alagútban – ismertette.