Új plakátok lepték el az országot egy titokzatos „magánszemély” megbízásának köszönhetően. Simicska Lajos cégének plakáthelyein a Jobbik béruniós kezdeményezését reklámozzák.
„A nép nem betiltható, de a kormány leváltható” feliratú plakátok helyett új plakátok jelentek meg Simicska Lajos cégének, a Mahir Cityposter Kft.-nek a hirdetőoszlopain.
Bár pártlogó vagy pártra közvetlenül utaló kifejezés nem szerepel az új hirdetéseken, de a szlogenek egyértelműen illenek a Jobbik kommunikációs narratívájába. A plakátok ugyanis a Jobbik által felkarolt béruniós javaslatot népszerűsítik a „Bérunió – európai polgári kezdeményezés” felirattal, továbbá a Vona Gábor által számtalanszor hangsúlyozott „Mindenki a szülőföldjén boldogulhasson” panellel operálnak.
A Jobbiknak egyébként hivatalosan nincs köze a kampányhoz. Puskár Anett, a Mahir tanácsadója azt nyilatkozta a Kreatívnak, hogy egy „magánszemély által finanszírozott társadalmi célú hirdetés keretében jelentek meg a plakátok.” Magánszemélyekről pedig nem adnak ki információkat.
Rövid idő belül tehát ez már a második olyan plakátkampány Simicska Lajos cégének reklámfelületein, amelyet egy titokzatos „magánszemély” finanszíroz. Ezt a jelenlegi jogszabályi környezet alapján meg is lehet tenni, ugyanis a június 23-án elfogadott „plakáttörvény” csupán annyit ír elő, hogy a kormány és a pártok listaáron kötelesek plakátolni – a jogszabály tehát nem vonatkozik a civil szervezetekre és a magánszemélyekre.