Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
Nyaralásra, iskolakezdésre és lakásfelújításra terveznek a legtöbbet költeni a magyarok – derült ki a Cofidis felméréséből.
A magyarok közül a legtöbben nyaralásra terveznek költeni az idén, ezt követően az iskolakezdés és a lakásfelújítás szerepel a tervezett kiadások listáján – olvasható a Cofidis az MTI-hez eljuttatott kutatásában. A hitelintézet felmérése szerint a magyar lakosság számottevő arányban költene még ruházati cikkekre (13%), majd sorban az egészségügyi kiadások és a műszaki cikkek (8-8%), valamint a szórakozásra (6%) szánt kiadások következnek.
Elmondható, hogy alapvetően élményekre és maradandó dolgokra szeretnek költeni a magyarok. A kutatásból kiderült, hogy a nyaralás (88%) az a kiadás, amire a legnagyobb megelégedéssel költenek a magyar emberek. Ezt követi a sorban a szórakozásra (75%), a gyerekek táboroztatására (71%), a ruházati cikkekre (70%) és a lakásfelújításra (69%) fordított pénz.
Mint kiderült, a leggyakrabban lakásfelújítások során (46%) és nyaralás (38%) esetén fordul elő, hogy túlszaladnak a magyar családok az eltervezett költségvetésen. A felmérés szerint azonban kevesebben mernek belevágni a hitelfelvételbe: a magyarok 3%-a nyaralásra, 2%-a iskolakezdésre és 1%-a ruházati cikkekre vesz fel hitelt. Ennél magasabb arányban, 10%-ban vesznek fel kölcsönt lakásfelújításra, az autóvásárlást fontolgatóknak pedig a harmada fontolgatja a hitelfelvétel lehetőségét.
A pénzintézet hitel monitor felmérése egy 500 fős országos mintán készült, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak.
(MTI)