A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Fiatal Tehetség Programja (FIT Program) Kisinócon tartott rendhagyó táborozást a hatodikos évfolyamnak: élményprogramok, rendhagyó oktatások, érzékenyítő foglalkozások és sok-sok játék jellemezte az együtt töltött hetet. A diákok megismerkedhettek a népi mesterségekkel, toleranciaműhelyen vettek részt pszichológusok vezetésével, íjvadászatban próbálhaták ki magukat, illetve nyomozójáték, néptánc, drogprevenciós workshop, kartonépítészet és csillagászkodás is része volt a gazdag programkínálatnak – áll a tehetségprogram közleményében.
A FIT egyedülálló lehetőséget kínál a felső tagozatos diákoknak a fejlődésre: olyan környezetet biztosít, ahol a tanulás élményalapú, és a képzések korunk legfontosabb területeit járják körbe. A diákok ötödik osztályosként léphetnek be a hétvégi képzéseket biztosító FIT Programba, hogy aztán felmenő rendszerben egészen középiskoláig részt vegyenek a szemléletformáló, innovatív foglalkozásokon. Oktatási koncepciójuk a „learning by doing” elvére épül, a résztvevők minden tudományterületen kézzelfogható tapasztalatokat szerezhetnek. A Pallas Alapítványok támogatásából működő program minden résztvevő számára ingyenes. A képzés fővédnöke Bagdy Emőke és Kádár Annamária pszichológusok.
A kiemelkedő képességű gyermekekkel foglalkozó FIT Program eddig az ország öt városában volt jelen; most azonban Budapest, Miskolc, Szolnok, Pécs és Veszprém mellett Kecskeméten is elindul a képzés. A kecskeméti központ a Neumann János Egyetemmel kooperálva működik majd.
A képzés olyan területekre fókuszál, amelyek mindennapi életünket nagyban meghatározzák, ugyanakkor az iskolai oktatásból hiányoznak. Ilyen a pénzügyi tudatosság, a médiaismeretek, a robotika, a matematika és a művészet kapcsolata, az egészségügyi tudatosság, a környezettudatos gondolkodás vagy épp a természettudományos kísérletek világa.
„A FIT Program három pillére a motiváló kortárs közösség, a modern oktatási technológiák és a gyakorlatközpontúság. Nálunk a diákok például nem csak hallanak a média működéséről, maguk is készíthetnek kisfilmeket. Vagy az egészségügyi tudatosság sem elvont ismereteket jelent, hanem elsősegély-szimulációt és egy mentőállomás meglátogatását. A robotika is programozást és közös robotépítést foglal magába, ahogy a természettudományos kísérletek is szakszerű körülmények közötti labormunkát biztosít a gyerekeknek” – sorolja a gyakorlati példákat Constantinovits Milán, a FIT Program szakmai vezetője.