Az ellenőrzött taxisok kétharmada követ el jogsértéseket

2017. május 24. 09:16

Havonta átlagosan 250-300 alkalommal ellenőrzik a fővárosi taxisokat, 2017 első három hónapjában pedig az ellenőrzött taxisok közül összesen 654 követett el jogsértést – írja a Világgazdaság.

2017. május 24. 09:16

Bár még nincs turisztikai főszezon, de ettől függetlenül is nagyon magas volt a taxisok által elkövetett jogsértések száma a Világgazdaság cikke szerint. A lap a BKK tájékoztatására hivatkozva azt írja: a BKK munkatársai havonta 250-300 alkalommal ellenőrzik a budapesti taxisokat, 2017 első negyedévében pedig 654 taxisnál találtak valamilyen jogsértést, tehát az ellenőrzött taxisok mintegy kétharmadánál. 

A jogsértések többnyire a régiek: sokan pörgetik a taxiórát, nem adnak nyugtatát vagy számlát, de volt példa engedély nélküli taxizásra vagy személytaxi-vezetői igazolvány nélküli taxisra is. Voltak, akik nem csak jogsértést, hanem bűncselekményt is elkövettek, például megsértették az utasok személyi szabadságát vagy éppen csaltak. Előfordultak olyan hiányosságok is, mint hogy nem volt utastájékoztató vagy működőképes bankkártya-elfogadó.

A BKK szerint javult az ellenőrzések hatékonysága annak köszönhetően, hogy az ellenőrök együtt dolgoznak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Budapesti Rendőr-főkapitányság és a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóságának munkatársaival.

Összesen 101 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2017. május 24. 17:44
"nem adnak nyugtatát" Nyugmamát sem. Kevesebb hely lenne a taxisban, ha minden utasuknak adnának még egy nyugtatát is.
Akitlosz
2017. május 24. 17:41
"Az ellenőrzött taxisok kétharmada követ el jogsértéseket" A nem ellenőrzött rendőröknél is hasonló lehet az arány. Én 50%-os jogsértési arányt mértem egyformán a taxisoknál is és a rendőröknél is. Ezek szerint a helyzet még rosszabb.
Autofocus
2017. május 24. 16:41
Az Uber téma arra is tökéletes példa hogy milyen hazug és mennyire nem egyenes a kommunikáció ami az egész ügyet körbelengte. Az utasnak mi fontos? Az olcsó fuvar, a udvarias és korrekt (értsd: nem ver át) sofőr, és esetleg a kényelmi szolgáltatások (egyszerű fuvarrendelés-kártyás fizetés-kiszámítható indulás-érkezés) Minden más téma, hogy adózik a sofőr, megéri-e neki, hogy a fuvarközvetítő nemzetközi gyíkemberek szindikátusa, huszadrangú, vagy nem elsősorban neki fontos hanem másoknak. Ezekből témát, feltételezéseket, ferdítéseket, hazugságokat azoknak érdeke kreálni, akiknek az Uber gazdasági konkurrenciát jelentett. Sajnos, ezek a lobbihisztik - a megint csak sajnálatosan inkompetens - szabályozónál nem találtak süket fülekre (emlékezzünk vissza hogy az illetékes Fónagynak talán még okostelefonja sem volt az ominózus időszakban) Az adózás egyébként pont az a terület volt, amiben az Uberrel sokkal könnyebb dolga lett volna az államnak , mint a taxisokkal, ha megvan rá a szándék és ha nem a kipicsázás a cél, ugyanis minden egyes sofőr minden egyes útja elektronikusan nyomon követhető volt, mint egy online pénztárgép adatai, erre vonatkozó megállapodással pedig az Uber által kiadhatók lettek volna. Az pedig, hogy az Uber, mint fuvarközvetítő cég pedig melyik országban adózik az végképp mellékes szempont, ha maga a sofőr itt helyben adózik, a benzint, kapcsolódó szolgáltatásokat (szerviz) itt veszi igénybe, itt hoz létre reálgazdasági teljesítményt. Senki ne gondolja hogy az államnak a teljes gazdasági folyamatból a fuvarközvetítő cég társasági adójában van a biznisz. Ha valami kis nyereséget papíron ki is mutatnak a hazai diszpécsercégek, a teljes állami sarcból arányában 1 % körül lehet a társasági adó részesedése az összes többi kapcsolódó jogcím (TB, SZJA, EHO, ÁFA, jövedéki adó) mellett, melyeket az Uberes is meg kellett hogy fizessen.
Miklós
2017. május 24. 14:14
Tapasztalatom, ha telefonon hívom a taxit, nem basz át, ha csak úgy leintem, átbasz. Tehát most is jobb telefonon hívni még akkor is, hogy egy az ár elvileg.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!