Ilyen rossz PISA-eredményei még nem voltak Magyarországnak

2016. december 06. 12:02

Megjelentek diákok kompetenciáit mérő nemzetközi PISA-tesztek eredményei: Magyarország minden területen rontott 2012-höz képest, pedig akkor sem voltak fényesek az eredmények. Akkor főleg matematikából rontottunk, most viszont óriásit zuhant a magyar diákok eredménye a természettudományok és a szövegértés terén is.

2016. december 06. 12:02

Megjelent a 2015-ös PISA-tesztek eredménye: a nemzetközi kompetenciafelmérésben tavaly rosszabb eredményt értek el a diákok, mint a legutóbbi mérés idején, 2012-ben – írja az Index. Akkor matematikából volt súlyosabb a rontás 2009-hez képest – ez most szinten maradt, de a természettudományok és a szövegértés terén rosszabbak lettek az eredmények. Ezzel Magyarország jóval az OECD-átlag alatt van, ezen országok között az utolsó negyedben mindhárom területet tekintve.

Az OECD-országok eredményei átlagosan 493 és 500 pont között szokott lenni, a magyar eredmények azonban 470-477 pont között vannak. A természettudományokban 477, a szövegértésben 470, a matematikában szintén 477 pontot értek el a magyar diákok. A régióból Szlovákia rosszabbul áll, mint Magyarország, de Csehország az élmezőny alatt nem sokkal, Lengyelország pedig egyértelműen az élmezőnyben foglal helyet. A PISA-tesztek első sorban nem a lexikális tudást mérik, hanem azt, hogy a tanulók mennyire képesek ismereteiket iskolán kívüli szituációkban alkalmazni – írja az Index.

Összesen 453 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zokni
2016. december 08. 12:24
"A hozzászóló írt komolyan. Az eredménynek valami oka van..." - írja. Igen. De nem ilyesmik. Egy társadalmi funkció, az un. szocializáció minősége, sikeressége nem ezektől függ. Miután ezek szintén hasonló tényezők eredményei... Az ilyen vizsgálatban az alkalmazkodást, a tanulási készséget, az absztrakciós képességet, a kommunikációs készséget mérik, melyek az emberi kapcsolatokban, a munkában, a szórakozásban a legfontosabb jellemzők. Nyilván ezek tényezői az okok! Az olyan oktatási tényezők, melyekben ezeket gyakorolják ki a nebulók. Viták, konfliktusok, állandóan változó körülmények, nyelvek, matek, matematizált természet-, társadalomtudományok, vetélkedő tananyagok, és mindezt moderáló, manipuláló tanerők, személyre szabott foglalkozások, intenzív pedagógia. Ami most folyik, az politikai és ktgcsökkentési okokból történő anakronisztikusnak tűnő elsorvasztása a társadalom túléléséhez nélkülözhetetlen, talán a legfontosabb funkciójának: az ifjúság nevelésének. Ami állítólag a jobboldal fő célja, a Nemzet Fennmaradásának záloga.
noMores
2016. december 08. 09:28
Szoknak a fideszeseknek, akik szovegertesbol atmentek, orban nagyobb kart okozott, mint elodei osszesen: http://444.hu/2016/12/08/a-penznel-is-fontosabb-lenne-a-szabadsag-az-iskolakban
szityi
2016. december 08. 03:08
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/peldafeladatok/pisa2006_felszabttud.pdf na neki lehet ugrani van némi zavar nálam is ha angolrol van forditva akkor meg van az oka
Gregorius
2016. december 07. 10:15
http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/itt_vannak_a_pisa-eredmenyek_dramaian_rosszak_lettek/2499358/ Találtam egy, a 2003-2015 közötti változásokat bemutató ábrasort, Az eredmények tényleg nem szívderítőek, érdekes megemlíteni azt, hogy ebben az időszakban pl. a matek "mindenütt" (átlag...) romlott, nálunk viszont durvábban.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!