A konyhában érte Donald Trump telefonhívása Orbán Viktort
Ilyen egy telefonbeszélgetés az amerikai elnökkel!
A kormány már a népszavazási kampánykezdet előtt is mintegy hatmilliárd forintot költött a kékplakátos kampányra – írja a Magyar Nemzet, mely kitér arra, hogy Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának a cégei több-százmilliós közvetítési díjakat kaptak.
A Magyar Nemzet arról számol be: augusztus 13-án kezdődött hivatalosan a kvótanépszavazás kampánya, de a kormány már azelőtt is mintegy hatmilliárd forintot költött a kékplakátos kampányra. Ebből nagyjából félmilliárd forintos közvetítői díjat kapott a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft, amely cégek Csetényi Csabának az érdekeltségébe tartoznak. Csetényi lapértesülések szerint Rogán Antal egyik szomszédja.
December és február között is már 1,2 milliárdért szerződtek ezzel a két céggel, március és augusztus között pedig már 3,1 milliárdos keretszerződést kötöttek „a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok” ellátására, azaz lényegében médiavásárlásokra, amit később 800 millióval egészítettek ki – írja a Magyar Nemzet.
Mindez még csak a kampány első időszaka, vagyis az „Üzenjük Brüsszelnek” kezdetű plakátokról van szó. Hogy a másik két szakaszra, a „Tudta?”, illetve a „Ne kockáztassunk!” mottójú hirdetésekre mennyit költött a kormány, azt egyelőre nem lehet tudni, mint ahogy azt sem, hogy a háztartásokba küldött tájékoztató füzeteknek és a külföldön élő magyaroknak küldött leveleknek mennyi volt a költsége.
A Magyar Nemzet által most ismertetett kampányköltések csak az augusztus 13-a előtti kampányolásra vonatkoznak, amikor hivatalosan még el se indult a kvótanépszavazási kampány.
A lap úgy tudja: a televíziós hirdetések háromnegyedét, 1,6 milliárdot a TV2-nél, 290 milliót a közmédiánál költöttek el, a sorban utána az Echo TV és az ATV következik 136 millióval. Az internetes hirdetésekben az Origo, és a Habonyhoz köthető Lokál, illetve a 888.hu állnak az élen 132 milliós költéssel. A print lapok közül leginkább helyi újságokban hirdettek, országosan pedig a Magyar Időknél költöttek a legtöbbet, 126 milliót. Csetényi Csaba cégei 15 százalékos közvetítői díjért dolgoztak, és kreatív feladatokra is kaptak további pénzt.